آیا پاک کردن جوهر خودکار از روی کاغذ ممکن است؟

آیا پاک کردن جوهر خودکار از روی کاغذ ممکن است؟

پاک کردن جوهر خودکار از روی کاغذ گاهی اوقات به قدری حیاتی و مهم می‌شود که افراد حاضرند تا صد‌ها هزار تومان و یا حتی چند میلیون تومان را بابت آن خرج کنند و این جوهر را پاک کنند. این موضوع در مواردی همچون زمانی که جوهر بر روی مدارک تحصیلی، سند‌ها و قرارداد‌های مهم ریخته می‌شود، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند. به دلیل اهمیت این موضوع و همچنین توجه کمی که به آن و توضیحات مربوط به آن شده است، سعی کرده‌ایم تا این مقاله را آماده‌سازی کرده و توضیحات کاملی را در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم. این کار سبب می‌شود تا شما نیز بتوانید اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید به پاک کردن جوهر خودکار از روی کاغذ اقدام کرده و مشکل خود را برطرف کنید.

مؤلفه‌های مهم در پاک کردن جوهر

مؤلفه‌های مهم در پاک کردن جوهر

پیش از آن که بدانید مؤلفه‌های مهم در این زمینه شامل چه چیز‌هایی می‌شوند، باید بگوییم که اگر در هنگام خرید خودکار و یا انواع لوازم تحریر توجه بیشتری به موضوع داشته باشید، شاید کمتر این مسأله پیش بیاید که نیاز به پاک کردن رد خودکار پیدا کنید. با این وجود اگر باز هم با خرید خودکار مناسب در این زمینه دچار مشکل شدید، می‌توانیم بگوییم که توجه به مؤلفه‌های مهم و همچنین استفاده از راه حل‌هایی که در ادامه بیان می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند که راحت‌تر لکه‌های جوهر را پاک کنید.

اولین مورد آن است که برای پاک کردن جوهر خودکار باید سرعت عمل داشته باشید. هر قدر جوهر بیشتر بر روی سطح مورد نظر باقی بماند، امکان پاک کردن ان کمتر می‌شود. مورد دوم نیز مربوط به نحوه پاک کردن آن است. سعی نکنید که جوهر را با دستمال و مواردی از این قبیل پاکسازی کنید. این کار فقط سبب پخش شدن لکه جوهر می‌شود که کار را بدتر می‌کند.

روش‌های پاک کردن جوهر خودکار

روش‌های مختلفی برای پاک کردن جوهر خودکار وجود دارد که برخی از این روش‌ها می‌توانند برای روی کاغذ نیز استفاده شوند و برخی دیگر صرفاً برای متریال‌هایی همچون پارچه و… استفاده می‌شوند.

الکل

یکی از مواردی که می‌تواند در این زمینه استفاده شود مربوط به استفاده از الکل است. الکل می‌تواند به سادگی جوهر را از روی کاغذ و دیگر موارد همچون پارچه پاکسازی کند و مشکلی از این بابت برای شما وجود نداشته باشد.

روغن ترمز

شاید با دیدن این نام کمی تعجب کرده باشید اما گاهی اوقات واقعاً چاره‌ای به جز استفاده کردن از این راه حل‌های عجیب و غریب وجود ندارد. برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کاغذ و… می‌توانید چند قطره بر روی کاغذ از روغن ترمز ریخته و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز آن را تمیز کنید. اگر کاغذتان اهمیت بسیار زیادی دارد بهتر است فراموش نکنید که این کار سبب چرب شدن کاغذ شما می‌شود و مسلماً می‌تواند دردسر‌های زیادی را نیز برای شما به وجود بیاورد.

استون

استون

روش بعدی استفاده کردن از استون است. استون را نیز همچون روغن ترمز و الکل می‌توانید بر روی کاغذ ریخته و سپس با چند بار فشار دادن پنبه و یا دستمال تمیز بر روی آن، می‌توانید جوهر را پاکسازی کنید. این کار نیز می‌تواند به شما کمک کند که مشکل را هرچه سریعتر برطرف کنید و همچون روغن ترمز نیز سبب چرب شدن کاغذ نمی‌شود.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص روش‌های مربوط به پاک کردن جوهر خودکار مطرح شد را می‌توانیم هم برای مواردی که رد جوهر بر روی کاغذ مانده است و هم برای دیگر موارد، استفاده کنیم. این کار‌ها سبب می‌شود تا پاک کردن جوهر خودکار ساده‌تر شود و مشکلات کمتری را در این زمینه داشته باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.