بهترین آثار هنری با رنگ روغن

بهترین آثار هنری با رنگ روغن

همانطور که می‌دانید یکی از شناخته‌شده‌تر‌ین تکنیک‌های نقاشی، تکنیک رنگ روغن است که همه برای یک بار هم که شده نام این نوع نقاشی را شنیده‌ایم. نقاشی با رنگ روغن برای اولین بار در قرن ۱۵ به وسیله یک نقاش اروپایی به نام یان وان آیک به وجود آمد. در ادامه از تینو با ما همراه باشید تا در مورد بهترین آثار با رنگ روغن بیشتر بدانید.

تاریخچه آثار هنری با رنگ روغن

از حدود سال ۱۴۰۰ میلادی تا کنون نقاشی با رنگ روغن به وجود آمد و اولین بار توسط یک کشیش به نام گوت فیلد مطرح شد. این شخص با استفاده از آثار هنری کشور چین که روی نقاشی‌های خود را صمغ عربی می‌کشیدند، او هم به جای اینکه رنگ را با آب و زرده تخم مرغ ترکیب کند با استفاده از روغن بزرک برای جلای نقاشی‌هایش بهره گرفت. بعد از فعالیت‌های  این کشیش، برادران وان آیک با تاثیرپذیری از گوت فیلد نقاشی‌های رنگ روغن را گسترش دادند و اولین تابلوی خود را با نام جوانی آرنولفینی و نوعروسش در سال ۱۴۳۴ کشیدند. این اثر هنری که با استفاده از رنگ روغن کشیده شده بود باعث شهرت و معروفیت وان آیک شد. از همین سال‌ها به بعد بوم‌ نقاشی به عرصه هنر وارد شد و به جای استفاده از دیوار و تخته چوب به عنوان تکیه گاه، از بوم‌ نقاشی استفاده شد. بوم‌نقاشی که امروزه رایج است از سال ۱۵۲۰ به بعد کاربرد پیدا کرد و عمومی شد. از اولین نقاشی‌های رنگ روغن می‌توان به نقاشی افغانستانی با عنوان نقش‌های بودا در غارهای بامیان اشاره کرد.

بهترین آثار با رنگ روغن

نقاشی کردن یکی از کارهای سرگرم‌کننده و جذاب است که هر شخصی با هر سن و سالی دوست دارد آن را انجام دهد. در واقع نقاشی هنری است که با آن رنگ کردن و بازی با رنگ‌ها را آموزش می‌بینیم. در ادامه چند تابلو که جز بهترین آثار با رنگ روغن هستند را به شما معرفی می‌کینم.

 تابلوی  دختری در مقابل آیینه

 تابلوی  دختری در مقابل آیینه

این تابلو که یکی از معروف‌ترین آثار هنری نقاش بزرگ پیکاسو است در سال ۱۹۳۲ کشیده شد و مربوط به ماری تزر که معشوقه او بود می‌شود. در این نقاشی دختری را می‌بینیم که نصف صورتش زرد و نصف دیگر صورتش روشن است و در مقابل آیینه‌ای که تصویر را سیاه و سفید نشان می‌دهد ایستاده است. در این اثر پیکاسو جزئیات را با دقت بالا کشیده است و مفهوم  آن دوران خوشی او با  ماری است.

تابلوی مونالیزا

تابلوی مونالیزا جز بهترین آثار با رنگ روغن است و معروف‌ترین تابلو نقاشی در جهان می‌باشد. در این نقاشی تصویر یک زن را می‌‌بینیم که لبخندی گیرا دارد و به سفارش همسر یکی از خانواده‌های سلطنتی ایتالیا توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است. مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزیابی بیمه این اثر زیبای هنری است.

تابلوی بی‌نظیر گل‌های آفتابگردان

تابلوی بی‌نظیر گل‌های آفتابگردان

ونسان ون گوگ  یکی از مشهورترین نقاش‌های جهان است که عنوان یکی از بهترین آثار با رنگ روغن متعلق به این شخص می‌باشد. او از دوران کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشت و ۱۲ نقاشی از گل‌های آفتاب گردان کشیده است.

آفرینش آدم

میکل آنژ یکی از نقاشان معروف جهان است که استعداد بی‌نظیری در نقاشی و معماری دارد. یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین کارهای هنری این فرد تابلوی آفرینش آدم او می‌باشد که این نقاشی ۴ سال زمان برد تا تکمیل شود .

قیمت بهترین آثار با رنگ روغن

نقاشی کردن بسیار آرامش‌بخش و دوست داشتنی است و قیمت خیلی از بهترین آثار با رنگ روغن بسیار بالا است. نحوه قیمت‌گذاری آثار هنری بسیار متفاوت است و در حال حاضر می‌توان از طریق اینترنت و به صورت آنلاین این آثار را به فروش رساند. در واقع اقتصاد روز یکی از مسائل تاثیرگذار روی فروش آثار هنری است و این آثار معیار‌های قیمت‌گذاری مشخصی دارند که این معیارها تحت تاثیر گالری داران و ناشرین، حراجی‌ها و مجموعه‌داران قرار دارد. وقتی شما روی اثر هنری خودتان قیمت می‌گذارید، این قیمت می‌بایست منصفانه باشد و براساس معیا‌رهای هنری و ویژگی‌های قیمت‌گذاری در بازار تنظیم شده باشد. برای متوجه شدن قیمت  بهترین آثار با رنگ روغن سایز نقاشی و متریال استفاده شده در آن، موضوع نقاشی و وزن آن، نوع اثر و تاریخ ساخت خیلی مهم و تاثیرگذار هستند.

انواع رنگ روغن

دو نوع رنگ روغن مات و براق داریم که در نقاشی با رنگ روغن از آن‌ها استفاده می‌شود. رنگ روغن براق دوام و ماندگاری بیشتری روی نقاشی دارد و برای نقاشی روی درب‌های آهنی و مکان‌هایی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارند، استفاده می‌شود. رنگ روغن مات هم بیشتر برای کارهایی که نیاز به ترمیم دارند و زیرسازی آن‌ها با مشکل مواجه باشد استفاده می‌شود.

خرید  بهترین آثار هنری با رنگ روغن

برای خرید بهترین آثار با رنگ روغن باید از قیمت و نحوه قیمت‌گذاری این آثار اطلاع داشته باشید. شما می‌توانید با مراجعه به صفحات مختلف سایت تینو در این زمینه اطلاعات زیادی کسب کنید. خرید اینترنتی لوازم تحریر و همچنین خرید رنگ روغن  امروزه باعث افزایش تمایل به  آثار هنری شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر خرید آنلاین وسایل مورد نیاز از قبیل رنگ روغن، گواش و … را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن

قلموهای نقاشی رنگ روغن و بوم‌ نقاشی از وسایل ضروری نقاشی رنگ روغن هستند. همچنین پالت نقاشی رنگ روغن و سه پایه نقاشی  از موارد مورد نیاز این حرفه می‌باشد. کاردک نقاشی و پارچه یا حوله کاغذی هنگام کشیدن نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نتیجه گیری

آثار هنری با رنگ روغن امروزه یکی از سرگرمی‌ها و علایق افراد مختلف به خصوص جوانان شده است که با خرید این محصولات باعث گسترش نقاشی با رنگ روغن شده‌اند‌. بهترین آثار هنری با رنگ روغن که توسط هنرمندان و نقاشان مطرح جهان کشیده شده است بیشتر در موزه‌های آثار هنری به نمایش گذاشته شده‌اند و قیمت‌های باورنکردنی روی آن‌ها گذاشته می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به لوازم التحریر و خرید رنگ روغن شروع به کار کنید و آثار هنری مختص خودتان را خلق کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.