خرید مداد رنگی چند رنگ بیشتر به صرفه است

خرید مداد رنگی چند رنگ بیشتر به صرفه است

نقاشی و رنگی‌آمیزی یکی از دوست داشتنی‌ترین و لذت‌بخشترین تفریحات و در ابعاد بالاتر یکی از زیباترین هنر‌های بشری است. رنگ‌های جذاب و درخشان در بسته‌بندی‌های مختلف و حیرت‌انگیز بین تمامی گروه‌های سنی در جامعه می‌تواند چشم‌نواز باشد. حتی کسانی هم که هیچ مهارت و توانایی در این کار ندارند با دیدن آن‌ها در مغازه‌های لوازم تحریر مجذوب می‌شوند و شاید برای خرید مداد نیز اقدام کنند. به صرفه بودن مداد رنگی هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است. مدادهای رنگی از نظر ساختار، جنس مغزی، شکل و ابعاد، مدل نوک و تنوع رنگ و تعداد با هم تفاوت‌های زیادی دارند و هر کدام برای کاری به خصوص تولید شده‌اند. در این مطلب همراه ما باشید.

مداد رنگی و انواع آن

مداد رنگی و انواع آن

می‌توان به طور خلاصه گفت که مداد رنگی نوعی مداد است که مغز آن اثری رنگ‌دار از خود بجای می‌گذارد و به نوعی یک رسانه هنری است که از یک هسته باریک با رنگ‌دانه ساخته شده است. در جعبه‌های مختلف نگهداری می‌شوند و به طور کلی هسته داخلی آن بر دو نوع ساخته شده است که ممکن است از پایه موم یا روغن باشند.

مداد رنگی‌های‌ مبتدی

مداد رنگی‌ها دارای سطح بندی‌های مختلف هستند. برای مثال مداد رنگی‌های مبتدی برای کودکان تولید شده‌اند تا بتوانند با استفاده از آنها خلاقیت خود را بر روی ورق‌های کاغذی به نمایش بگذارند و بتوانند با استفاده از این هنر استعداد‌های خود را نیز نمایان کنند. اما باید گفت که چون ممکن است عده کمی از کودکان توانایی و استعداد خود را در این راه کشف کنند در تولید مداد رنگی در این سطح شرکت‌های سازنده آنچنان سخت‌گیری نمی‌کنند. تولید جنس مرغوب و درجه یک را برای سطح بالاتر انجام می‌دهند.

مداد رنگی‌های حرفه‌ای

این نوع مداد رنگی‌ها به طور اختصاصی برای افراد حرفه‌ای در سطح بالا تولید می‌شوند. همانطور که گفته شد شرکت‌های سازنده تمام توانایی خود را برای ساختن مدادهای مرغوب در این سطح صرف می‌کنند. این مدادها با ویژگی‌های خاص تولید می‌شوند برای مثال در کنار ظریف بودن و سبک بودن بسیار در مقابل فشار و شکستگی نیز مقاومت دارند، یا اینکه در اثر مقابله با رطوبت یا دما اثر خود را از دست نمی‌دهند.  از آنجایی که افراد حرفه‌ای و به نام اقدام به خرید این نوع مداد می‌کنند تولیدکنندگان برای جلب توجه و ارائه یک محصول درجه یک خیلی در ساخت آن‌ها دقت زیادی صرف می‌کنند تا بتوانند با آوازه محصول مرغوب خود به فروش و در نهایت سود بیشتر برسند.

حال در ادامه این مطلب قرار است به شما درباره به صرفه بودن مداد رنگی توضیحاتی دهیم، پس اگر مایل به خرید مداد رنگی هستید احتیاج به کمی راهنمایی دارید پیشنهاد می‌شود تا انتها این مطلب با همراه باشید.

به صرفه بودن مداد رنگی و تعداد آن

همانطور که گفته شد مداد رنگی‌ها در سطح‌بندی به دو نوع مبتدی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. به صرفه بودن خرید مداد رنگی بیشتر مربوط به سطح مبتدی می‌شود، زیرا همانطور که گفته شد شرکت‌های سازنده مداد رنگی بیشتر توان خود را در تولیدات بخش حرفه‌ای خود صرف می‌کنند. در نتیجه باعث می‌شود که این مدادهای مبتدی از لحاظ هزینه مالی نیز خیلی به صرفه‌تر و ارزان‌تر باشند و کاربران آنها را با قیمت مناسب بتوانند تهیه کنند.

اگر والدین قصد دارند تا برای فرزندشان مداد رنگی تهیه کنند باید بدانند که مداد رنگی‌ها از 6 تا حداکثر 180 رنگ در بازار موجود هستند.

خرید مدادهای رنگی برای سنین مختلف

خرید مدادهای رنگی برای سنین مختلف

به طور عادی برای کودکان زیر 6 سال مداد رنگی‌های 6 الی 24 رنگ پیشنهاد می‌شود زیرا پردازش ذهن کودکان در حالت عادی در این سن پاسخگو رنگ‌های بیشتری نیست و خرید این حجم تعداد از مداد رنگی پیشنهاد می‌شود.

برای کودکان بین 6 الی 12 سال نیز خرید مداد رنگی‌های 24 الی 36رنگ پیشنهاد می‌شود زیرا در این سن و سال کودکان با درک بیشتری از رنگ‌ها مختلف روبه‌رو می‌شوند و خرید این حجم تعداد از مداد رنگی پیشنهاد می‌شود.

در گروه سنی 12 الی 15 سال خرید مداد رنگی‌های 36 الی 48 رنگ پیشنهاد می‌شوند زیرا در این زمان افراد کم کم به سمت بلوغ هدایت می‌شوند و توانایی‌های آنها نیز هم زمان با رشد آنها رشد می‌کند و خرید این حجم تعداد از مداد رنگی پیشنهاد می‌شود.

در گروه سنی 15 الی آخر هر تعداد رنگی که وجود داشته باشد امکان استفاده از آنها برای افراد فراهم است زیرا در این گروه سنی افراد به بلوغ فردی می‌رسند و نسبت به توانایی‌های خود می‌توانند تصمیم بگیرند که به چه تعداد رنگی نیازمند هستند.

در کل در مورد به صرفه بودن مداد رنگی باید گفت که اگر فردی در این مسیر دارای توانایی‌های بالا و به نوعی یک استعداد محسوب می‌شود شکی در این نیست که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید بهترین تجهیزات را داشته باشد و راه و روش استفاده از آن را نیز بیاموزد تا بتواند در مسیر و حرفه مورد علاقه بهترین نتیجه را کسب کند و این مسئله هیچ ارتباطی با رده سنی افراد ندارد. اما اگر در این راه کسی بخواهد فقط جهت گذراندن یک لحظه لذت و برای کسب تجربه و گذراندن اوقات فراغت زمان و هزینه را صرف کند بهتر است آنچنان سخت‌گیری در این مسئله نداشته باشد و با تجهیزات معمولی به کارش ادامه دهد تا بتواند برایش به صرفه تمام شود.

نتیجه گیری

در این مطلب درمورد به صرفه بودن مداد رنگی توضیحاتی دادیم، حال که از چیستی و چگونگی این امر آگاه شدید می‌توانید به راحتی برای خرید مداد رنگی اقدام کنید. تشکر صمیمانه از شما بابت همراهی ما تا پایان این مطلب امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.