تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی The difference between white board magic and ordinary magic بر روی پاک شدن آن‌ها است. ماژیک های معمولی که به آن‌ها مارکر یا همان ماژیک پرمننت گفته می‌شود پاک نشو هستند. در صورتی که ماژیک های وایت برد به راحتی توسط مقداری الکل پاک می‌شوند معمولاً ماژیک های غیر وایت برد ماندگاری بسیار بالایی دارند. به همین دلیل از آن‌ها برای نشانه گذاری های سطوح استفاده می‌شود. در صورتی که ماژیک های وایت برد بعد از نشانه گذاری به راحتی قابل پاک شدن هستند. در ادامه متن ما را همراهی کنید تا با تفاوت ماژیک های وایت برد و ماژیک های معمولی بیشتر آشنا شوید.

بررسی تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

ماژیک های معمولی جزو نوشت افزارهایی هستند که به آن‌ها ماژیک های پاک نشو هم گفته می‌شود. معمولاً این نمونه ماژیک‌ها یکی از بهترین ماژیک های اداری و بایگانی به حساب می‌آید. از این رو هر فروشگاه لوازم تحریر در سراسر کشور عرضه کننده انواع ماژیک معمولی است.

گاهی اوقات به این نوع نوشت افزارها نیز ماژیک سی دی هم گفته می‌شود شاید در خرید آنلاین لوازم تحریر بارها این مدل ماژیک ها را مشاهده کرده‌اید. اما خوب است بدانید که ماژیک های معمولی یا همان ماژیک های پرمننت به راحتی قابل پاکشدن نیستند. یعنی اثر این نوع ماژیک ها بر روی سطوح مختلف ماه‌ها و شاید هم سال‌ها باقی بماند پس در مقایسه با ماژیک های وایت برد ماندگاری و کیفیت بهتری دارند.

فرق بین ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

فرق بین ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

در ادامه بحث خود در زمینه تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی باید گفت مارکرها یا همان ماژیک های معمولی به علت پاک شوندگی کمتر بیشتر در مراکز صنعتی مانند:

  • فولادسازی
  • لوله سازی
  • شیشه سازی

مورد کاربرد قرار می‌گیرند. چون لازم است تا در این صنایع کد محصولات تولیدی به صورت نوشته‌های مخصوصی بر روی مواد مختلف درج شود پس ماژیک های معمولی برای نشانه گذاری روی مواد شیشه ای، پلاستیکی و حتی اشیاء پلاستیکی گزینه مناسبی است‌.

در صورتی که ماژیک های وایت برد بیشتر در مراکز آموزشی مانند مدارس، آموزشگاه ها، دانشگاه ها و… مورد استقبال قرار گرفته است. یکی دیگر از تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی این است که مارکرها اصولاً کیفیت خوبی در نوشتن های ریز دارند و خوش دست هستند. در حالی که ماژیک های وایت برد جزو نوشت ابزارهای درشت هستند که تنها برای چند دقیقه نوشتن مناسب می‌باشند.

تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی چیست؟

تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی چیست؟

در رابطه با تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی خوب است بدانید که نوک ماژیک های معمولی به صورت نمدی هستند و استحکام بالایی دارند به همین دلیل در اثر استفاده‌های طولانی مدت نوک مارکرها سریعاً ساییده و خراب نمی‌شود. در صورتی که نوک ماژیک های وایت برد نرم‌تر از ماژیک های معمولی هستند پس در اثر استفاده ناصحیح یا مصرف مداوم ممکن است نوک ماژیک حالت له شدگی به خود می‌گیرد و کلمات را به زیبایی ننویسد.

همچنین بخوانید: بررسی انواع ماژیک طراحی و ویژگی‌های آن‌ها

ماژیک وایت برد بهتر است یا مارکر؟

با توجه به تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی شاید در هنگام خرید ماژیک وایت برد و معمولی دچار تردید شوید. در واقع برای اینکه ماژیک های معمولی دوام و ماندگاری زیادی داشته باشند باید سریعاً بعد از مصرف درب آن‌ها بسته شود. همچنین لازم است به دور از نور و گرما نگهداری شوند؛ چون جوهر مارکرها به سرعت گرما را جذب کرده و بالا می‌زنند.

در چنین حالتی ماژیک معمولی غیر قابل استفاده می‌شود در صورتی که ماژیک های وایت برد در برابر نور خورشید و دماهای بالا دوام بهتری را از خود نشان می‌دهند پس اگر مجبور هستید تا برای کاربردهای مختلف و نشانه گذاری از نوعی ماژیک در فضای گرم مثل داشبورد خودرو نگهداری کنید ما در فروشگاه لوازم تحریر تینو به شما پیشنهاد می‌دهیم ماژیک های وایت برد را انتخاب کنید.

مهم‌ترین تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

مهم‌ترین تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

در تفاوت ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی سؤال مهمی وجود دارد؛ اما سؤال این است که در صورت نوشتن بر روی تخته وایت برد با ماژیک معمولی چگونه اثر ماژیک را پاک کنیم؟ اگر تا به حال خرید ماژیک وایت برد و ماژیک معمولی را انجام داده باشید خواهید دید که اثر ماژیک های معمولی به سادگی از روی سطوح پاک نخواهد شد در صورتی که اثر ماژیک های وایت برد با کمترین زحمتی از روی سطوح مختلف پاک می‌شود‌.

یک پیشنهاد جالب از فروشگاه لوازم تحریر تینو این است که اگر می‌خواهید تا اثر ماژیک های معمولی را به راحتی پاک کنید باید ابتدا توسط یک ماژیک وایت برد تمام قسمت‌هایی که با مارکر نشانه گذاری کرده‌اید را پر رنگ کنید. سپس حدود 30 ثانیه به هر دو ماژیک اجازه ترکیب شدن بدهید حالا با استفاده از یک تخته وایت برد به سادگی می‌توانید هر اثری از ماژیک های معمولی را پاک کنید.

معرفی بهترین برند های ماژیک

  • ماژیک وایت برد آفیس مستر

ماژیک های آفیس مستر دارای جوهر غیر سمی، رنگ ثابت و کیفیت بسیار بالا هستند. شما می توانید این ماژیک را در 4 رنگ متنوع تهیه کنید. یکی از ویژگی های ایده آل این ماژیک، این است که در صورت بازماندن درب آن به مدت 24 ساعت، خشک نخواهد شد. همچنین نوک این ماژیک از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. شما می توانید با خرید ماژیک های برند آفیس مستر نوشتار یکنواخت و زیبایی داشته  باشید. انتخاب این ماژیک می تواند بهترین خرید، برای شما باشد.

ماژیک وایت برد آفیس مستر

سخن پایانی

امروزه اصلی ترین نوشت افزار برای تمام مراکز آموزشی دولتی و خصوصی ماژیک های وایت برد است. این نوع ماژیک ها بعد از نوشتن به دلیل داشتن قدرت پاک شوندگی فوق‌العاده هیچ اثری را از خود باقی نخواهد گذاشت در حالی که ماژیک های معمولی فاقد چنین ویژگی مهمی هستند.

مزیت دیگر ماژیک های وایت برد طول نوشتاری بالای این نوع نوشت افزارها است. چرا که سبب می‌شود تا ضمن خوانده شدن مطالب از فاصله دور نیز در هزینه های جاری بیشتر دانشگاه ها و مدارس صرفه جویی به عمل آید. در صورتیکه نوک مارکرها در اندازه ریزی طراحی شده است. پس مطالبی که با ماژیک های معمولی نوشته می‌شود از فواصل دور قابل خواندن نیستند ضمن اینکه به سختی پاک می‌شوند‌.‌

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.