روش خرید گچ تخته سیاه مرغوب 

روش خرید گچ تخته سیاه مرغوب 

در این مقاله با ما همراه باشید تا روش خرید گچ تخته سیاه را بیان کنیم.تخته سیاه وسیله‌ای با سطح نوشتاری بزرگ برای مکان‌های آموزشی است. حتما یاد گذشته‌ها و کلاس‌های مدرسه افتادید. تخته‌های سیاه با گچ‌های سفید و رنگی جهت نوشتن روی آن یادآور دوران تحصیل اغلب افراد هستند. گچ‌ها در رنگ‌های روشن (سفید، صورتی، زرد، آبی) در دسترس هستند تا روی تخته سیاه برجسته شوند. با ظهور تخته وایت برد، امروزه از تخته سیاه نسبت به گذشته کمتر برای مقاصد آموزشی استفاده می‌شود. اما اکنون تخته سیاه تزئینی‌تر شده و کاربردهای دیگری نیز دارد.

نیاز امروزی خریدن گچ تخته سیاه مرغوب 

نیاز امروزی خریدن گچ تخته سیاه مرغوب 

امروزه همچنان از تخته سیاه در کلاس‌های درس و کنفرانس‌ها برای اجرای جلسات، تمرین‌ها و سخنرانی‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، از این ابزار برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و برنامه‌ریزی اهداف و همچنین برای نوشتن منوها در رستوران‌هت و کافه‌ها استفاده می‌شود.  تخته‌های سیاه در اندازه‌ها و سبک‌ها و متریال‌های مختلف موجود هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما باید بر اساس دانش جامع خود بهترین گزینه را برای خود یا کسب و کار خود انتخاب کنید.

در قسمت بعدی به جزئیات این ابزار بسیار مفید می‌پردازیم و شما را با روش خرید گچ تخته سیاه هوشمندانه و مناسب راهنمایی کنیم.

روش خرید گچ تخته سیاه

 روش خرید تخته سیاه باید بر اساس معیارها و اصول خاص خود باشد. قصد داریم نکاتی را که هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید بررسی کنیم.

  1- قاب:

تخته سیاه در قاب‌های مختلف همچون چوب، پلاستیک، آلومینیوم و فلز موجود است و بسته به انتخاب و پایداری و مقاومتی که درنظر دارید باید انتخاب شوند.  حتی یک نسخه بدون فریم برای خرید وجود دارد.  توجه داشته باشید که نوع چوبی آن چندان در برابر آسیب و ضربه مقاوم نیست و به راحتی می‌شکند. اگر ظاهر و زیبایی همان چیزی است که می‌خواهید و مجبور نیستید زیاد جابجا شوید، به عنوان مثال فقط برای نوشتن منوها از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید قاب‌های چوبی یا پلاستیکی را انتخاب کنید. اما اگر ثبات و استحکام مواد تخته سیاه برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم نوع آلومینیومی آن را خریداری کنید.

  2- رنگ:

  تخته سیاه در رنگ‌های سبز، مشکی و قهوه‌ای موجود است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از این سه رنگ را انتخاب کنید. معمولاً در رنگ قهوه‌ای بدخلقی یا نیمه کم رنگ شدن گچ کمتر به چشم می‌خورد و تحمل آن برای کسانی که به این مشکل حساس هستند راحت‌تر است.

  3- اندازه و ابعاد:

  دقت ابعاد و اندازه تخته سیاه بسیار مهم است و برای اینکه مطمئن شوید کدام ابعاد برای فضای شما مناسب است، حتما اندازه‌‌گیری‌های دقیق انجام دهید. بنابراین دیواری که قرار است این ابزار روی آن نصب شود را بررسی کنید و فضای مورد نظر را کاملا اندازه بگیرید. ابعاد اتاق یا محل نصب تخته سیاه را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید تا فاصله استانداردی با آن وجود داشته باشد و فضای شما خیلی کم نباشد. در ادامه مقاله روش خرید گچ تخته سیاه ما را همراهی کنید.

  4- لوازم جانبی:

  هر وسیله‌ای با لوازم جانبی خود تکمیل می‌شود و تخته سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولاً لوازمی که باید بخرید تا از آن به خوبی استفاده شود شامل گچ یا نشانگر تخته سیاه است (توصیه می‌کنیم از این نوع برای نوشتن استفاده کنید تا کیفیت نوشته‌ها بهتر شود و راحت‌تر پاک شوند)

انواع گچ تخته سیاه مرغوب

شما می‌توانید تخته‌های گچی را در بسته‌های تک (سفید، صورتی، زرد و آبی) و مخلوط (گچ رنگی) را خریداری کنید. امروزه در بسیاری از مراکز آموزشی از گچ و تخته سیاه برای تدریس استفاده نمی‌شود زیرا زمان نگارش با گچ و پاک شدن اثر آن بر روی تخته سیاه با پراکندگی پودر گچ در هوا باعث ایجاد حساسیت‌های تنفسی و پوستی در معلمان و دانش آموزان می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از وایت برد و نشانگر در بسیاری از محیط‌های آموزشی رایج شده است. اما شکل عجیب و غریب و تبلیغاتی استفاده از این ابزار نوشتن نوستالژیک هنوز در میان کافی شاپ‌ها، اغذیه فروشی‌ها و مشاغلی مانند این وجود دارد.

  بهترین راهنمای روش خرید گچ تخته سیاه

  بهترین راهنمای روش خرید گچ تخته سیاه

 برندهای اصل مانند(گچ درجه یک) گچ‌های بدون پودر بسیار با کیفیت تولید می‌شوند که هنگام استفاده کمترین عوارض پوستی و حساسیت‌های تنفسی را ایجاد می‌کنند. خرید گچ تخته سیاه را در بسته‌بندی‌های 10 تایی سفید و یا در بسته بندی‌های رنگ‌های مختلف (زرد، کرم، سبز، آبی، صورتی، بنفش، سبز کم رنگ، آبی کم رنگ، نارنجی و قهوه‌ای) با قیمت مناسب در انواع لوازم التحریر خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

داشتن تخته سیاه و گچ‌های زیبای آن آرزوی هر دهه ۶۰ و ۷۰ است. برای داشتن یک تخته سیاه خوب و استفاده از آن باید گچ‌های مرغوب و مناسبی را تهیه کنید. در این راستا توجه به روش خرید گچ تخته سیاه بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب شما را با نکاتی در این مورد آشنا نمودیم. در صورتی که در این خصوص هرگونه سوالی دارید می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.