مداد رنگی 72 رنگ چه کاربردی دارد

مداد رنگی 72 رنگ چه کاربردی دارد

همه افراد در کودکی خود نوشت افزارهایی داشته‌اند که با آن تصورات ذهنی خود را بر روی کاغذ ترسیم و به آن رنگ و جان می‌دادند. همیشه خرید مداد رنگی در کودکی بسیار لذت‌بخش بوده است. مداد رنگی‌هایی که علاوه بر رنگ‌آمیزی نقاشی‌ها، دنیای کودکی افراد را رنگی می‌کردند و یکی از وسایل خاطره‌انگیز در بزرگسالی فرد بودند. امروزه با پیشرفت صنعت تولید نوشت افزارها و مداد رنگی‌ها، انواع مختلفی از آن‌ها در تعداد متنوع تولید می‌‌شوند. یکی از آن‌ها مداد رنگی 72 رنگ‌ است. حتما از خود می‌پرسید که مداد رنگی ۷۲ رنگ چه کاربردی دارند؟ به همین منظور توضیحاتی در مورد این مداد رنگی‌ها را در اختیارتان می‌گذاریم.

تاریخچه مداد رنگی ۷۲ رنگ

تاریخچه مداد رنگی ۷۲ رنگ

اگر به دنبال تاریخچه دقیق مداد رنگی ۷۲ رنگ هستید باید گفت که تاریخچه دقیقی از این نوشت افزار وجود ندارد. تنها کلیتی از تاریخچه مداد رنگی موجود است که با استناد به آن می‌توان گفت که ابتدا یونانیان و رومیان باستان از قلم رنگی که مبتنی بر موم بوده است به عنوان مداد رنگی استفاده می‌کردند. این ابزار در یونان و روم تفاوت‌هایی با یکدیگر داشتند. ابزار ابداعی یونانیان شبیه به مداد شمعی بود که مبتنی بر موم بوده است. اما رومیان مداد رنگی مبتنی بر موم استفاده می‌کردند. در اوایل قرن ۱۹ مداد رنگی که شکل آن شبیه مداد‌های امروزی نبوده است بیشتر برای علامت‌گذاری استفاده می‌شد و در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد به وسیله این مداد‌ها می‌شود آثار بزرگی را خلق کرد و یکی از لوازم ضروری هنرمندان بزرگ خواهد شد. سرانجام در سال ۱۸۳۴ یوهان سباستین در کشور آلمان توانست استدلر مدادهای رنگی بر پایه روغن را بسازد و شکل امروزی مداد رنگی ساخته‌ شود. بعدها به مرور زمان تعداد رنگ‌های بیشتری ساخته شد و در حال حاضر مداد رنگی‌ ۷۲ رنگ  که طیف وسیعی از رنگ‌ها را در برمی‌گیرد و مداد رنگی‌های ۱۲۰ رنگ هم نیز در انواع فروشگاه لوازم التحریر موجود هستند.

انواع مداد رنگی

مداد رنگی انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع استفاده فرد و سطح مهارت او به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. مداد رنگی در سطح حرفه‌ای و مداد رنگی در سطح مبتدی. در ادامه مطلب توضیحاتی در مورد این دو نوع مداد رنگی ارائه می‌دهیم.

مداد رنگی در سطح حرفه‌ای

در این نوع از مداد رنگی‌ها که بیشتر مورد استفاده افراد حرفه‌ای است مداد‌ها کیفیت بسیار بالاتری دارند. این مدادهای حرفه‌ای سبک و در برابر اشعه UV مقاوم هستند. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات مقاومت در برابر شکستگی و در مقابل آب است. معمولا این مدادها از دامنه رنگی بیشتری برخوردار هستند. مداد رنگی ۷۲ رنگ در دسته مداد رنگی‌های حرفه‌ای قرار دارد که از بیشترین دامنه رنگی برخوردار هستند. در این نوع از مداد رنگی‌ها کیفیت و مارک مداد بسیار مهم است و تاثیر زیادی بر نتیجه کار دارد.

مداد رنگی در سطح مبتدی

در این نوع مداد رنگی که افراد استفاده‌کننده از آن در سنین مختلف قرار دارند و برای کاربران مختلف در نظر گرفته می‌شوند، رنگدانه‌های موجود کیفیت پایین‌تری دارند. دامنه رنگی این مداد رنگی‌ها بسیار کمتر از نوع حرفه‌ای آن که شامل مداد رنگی ۷۲ رنگ بوده، می‌باشد. معمولا تعداد رنگ‌ها در آن ۲۴ و یا ۳۶ رنگ است و یا اینکه در بسته‌بندی‌های ۱۲ و ۶ رنگ هم در انواع فروشگاه‌ لوازم التحریر موجود هستند. یکی از مزیت‌های این مداد رنگی‌های مبتدی قابل پاک بودن آن‌ها است و قیمت این مداد‌ها در مقایسه با نوع حرفه‌ای و ۷۲ رنگ بسیار پایین‌تر است. در این نوع نیز کیفیت مداد به اندازه نوع حرفه‌ای آن مهم نیست.

کاربرد مداد رنگی ۷۲ رنگ

شاید تا به حال برای خرید مداد به فروشگاه  لوازم التحریر مراجعه کرده باشید و در آنجا شاهد وجود مداد رنگی‌های ۷۲ رنگ بوده‌اید. حتما این سوال برایتان پیش آمده که کاربرد این مداد‌ها چیست؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که این مدادها برای کشیدن نقاشی توسط افراد حرفه‌ای کاربرد دارند و یکی از لوازم ضروری فعالیت آن‌ها می‌باشند. در نقاشی‌های حرفه ‌ای که ظرافت کار و دقت در رنگ بسیار مهم است باید از این مداد رنگی‌ها استفاده کرد.

مزایای مداد رنگی ۷۲ رنگ

مداد رنگی‌ها مزیت‌های زیادی در زندگی ما داشتند که بزرگ‌ترین آن‌ها خلق تصاویر ذهنی‌ در دنیای واقعی است. می‌توان گفت که مداد رنگی‌ها یکی از بهترین وسایل برای نقاشی کردن هستند. از مزیت‌های کشیدن نقاشی با مداد رنگی به استفاده آسان از مداد رنگی، لذت‌بخش بودن آن و قابلیت پاک شدن آن می‌توان اشاره کرد. حال اگر این مداد‌ها از طیف رنگی وسیع‌تری برخوردار باشند مزیت‌های آن‌ها بیشتر هم می‌شود. ظرافت و تنوع رنگ در اثر هنری بیشتر و شاهد طیف وسیعی از رنگ‌ها در نقاشی می‌باشیم.

قیمت مداد رنگی ۷۲ رنگ

قیمت مداد رنگی ۷۲ رنگ

همانطور که عنوان شد مداد رنگی ۷۲ رنگ برای افرادی مناسب است که در عرصه نقاشی حرفه‌ای هستند. معمولا لوازم حرفه‌ای مورد نیاز از قیمت بالایی برخوردار هستند اما عوامل بسیار دیگری در میزان قیمت آن‌ها نیز تاثیر دارند. ا گفت انتخاب مداد رنگی مناسب با توجه به نیاز و بودجه کار سختی است. اگر به دنبال مداد رنگی حرفه‌ای هستید و می‌خواهید کیفیت بالایی داشته باشد و یا اینکه مارک خوبی باشد باید به دنبال ارزان بودن آن نباشید. اگر به فروشگاه لوازم التحریر مراجعه کنید شاهد مارک‌های مختلفی از مداد رنگی‌های ۷۲ رنگ خواهید بود که هرکدام با توجه به کیفیت مواد و نوع بسته‌بندی آن‌ها از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند.

نتیجه گیری

انتخاب نوع مداد رنگی باید با توجه به نیاز شما و نوع فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید باشد. معمولا برای دانش‌آموزان و افراد مبتدی خرید مداد رنگی ۷۲ رنگ ضروری نیست و این افراد با مداد‌های سطح مبتدی هم می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند. اما در سطح حرفه‌ای وجود مداد رنگی ۷۲ رنگ الزامی می‌باشد و هنرمندی که با مداد رنگی به خلق آثار می‌پردازد نیاز ضروری به این مداد‌ها دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.