نقاشی با مداد رنگی چه مزایایی دارد

نقاشی با مداد رنگی چه مزایایی دارد؟

مداد رنگی یک وسیله نقاشی بسیار کاربردی و پرطرفدار در بین هنرمندان است. استفاده از مداد رنگی بسیار راحت است و نیازی به تنظیم کردن نخواهید داشت. علاوه بر آن از نظر سلامتی بسیار تمیز هستند. اگر شما به دنبال خرید وسیله‌ای برای طراحی­های خود هستید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با مزایای خرید مداد رنگی آشنا شوید.

مداد رنگی چیست؟

مداد رنگی یک نوع مداد است که می‌توان با استفاده از آن طرحی را روی کاغذ ایجاد کرد. مغز داخل مداد رنگی از انواع رنگ‌ها که از تلفیق موم، رنگ‌دانه­ها و خاک رس کائولین تشکیل شده است. مداد رنگی برای نقاشی کودکان بسیار کاربرد دارد و تمام افراد می‌توانند به راحتی از این ابزار استفاده کنند. نقاشی با مداد رنگی را می‌توان به دلیل کاربرد راحت و ویژگی­های منحصر به فردی که دارد به عنوان ساده‌ترین و پرطرفدارترین حرفه نقاشی شناخت. مدادرنگی­ها با توجه به تعداد رنگ بالایی که دارند در مقایسه با مداد سیاه دسته‌بندی ویژه­ای دارند.

نقاشی با مداد رنگی کاری بسیار ساده است و چیزی که جذابیت آن را دوچندان می‌کند تحت کنترل بودن آن است. درحقیقت شما می‌توانید برای نقاشی‌هایی که لازم است قلم را سفت‌ یا شل در دست بگیرید و به راحتی از مدادرنگی استفاده کنید. همچنین می­توانید از مداد رنگی برای رنگ‌آمیزی طراحی‌های خود با ضربات سبک استفاده کنید که پس از ضربات رنگ در کاغذ پیدا می­شود.

استفاده از مداد رنگی

مداد رنگی­ها به مدت چند دهه در کلاس­های درسی به عنوان یکی از لوازم التحریر ضروری استفاده می­شوند.  شما هم حتما در دوران کودکی از مداد رنگی استفاده کرده‌اید. به همین دلیل مداد رنگی یک وسیله سرگرمی محسوب می‌شود. حتی در سال 1930 زمانی که مداد رنگی‌های باکیفیت بالا نیز ساخته شد بیشتر نقاشان و طراحان از مداد رنگی برای طراحی اولیه کارهای خود استفاده می‌کردند. در سال 1960 به تدریج هنرمندان مداد رنگی را به عنوان یک ابزار هنری قبول کردند و کم کم از آن برای کارهای هنری خود استفاده می‌کردند.

با استفاده از مدادمداد رنگ‌توانید هم نقاشی و هم طراحی انجام دهید. اگر به نقاشی علاقمند هستید، با هر ابزاری که کار می‌کنید باید یک بسته مداد رنگی نیز در کنار خود داشته باشید زیرا یک ابزار مهم برای تازه‌کاران و افراد حرفه‌ای محسوب می­شود. اگر طراحی و نقاشی با مداد رنگی را یاد بگیرید هرگز از آن نمی­توانید دل بکنید.

انواع مداد رنگی

انواع مداد رنگی

مداد رنگی دو نوع دارد که شما می­توانید از هر کدام استفاده نمایید. رایج‌ترین نوع مداد رنگی نوع پارافینی آن است و نوع دیگر آن مداد رنگی‌های روغنی هستند. مداد رنگی پارافینی نسبت به روغنی قیمت مناسب‌تری دارد و برای یادگیری و شروع نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. پارافین توسط چوب پوشانده و احاطه شده است تا بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید. مداد رنگی پارافینی در رنگ‌های مختلف تولید می­شوند. این مداد رنگی می­تواند دارای مغز سخت یا نرم باشد.

مداد رنگی روغنی معمولا از روغن گیاهی تولید می­شود. این نوع مداد رنگی معمولا انتخاب طراحان و نقاشان حرفه­ای می­باشد. این مدل از مداد رنگی­ها قیمت بالاتر و تنوع رنگ بالایی نیز دارند.

همچنین بخوانید: فرق مداد رنگی ارزان و گران در چیست؟! | چرا نباید مداد رنگی ارزان بخریم؟

مزایای خرید مداد رنگی

استفاده از مداد رنگی مزایای بی‌شماری دارد که ما در اینجا به برخی از مهم‌ترین مزایای خرید مداد رنگی اشاره می‌کنیم:

  • با استفاده از مداد رنگی می­توان سبک­های هنری مختلفی مانند سبک­های انتزاعی، پویا و واقع گرایانه را ارائه داد. زیرا در کنترل جزئیات و احساسات بی‌نظیر عمل می­کنند.
  • با استفاده از مداد رنگی می‌توان روی سطوح روشن تا تیره کار کنید زیرا مداد رنگی کمی شفاف است و نیمه مات شناخته شده است.
  • مداد رنگی ابزاری بسیار تمیز و بدون دردسر است.
  • مداد رنگی سبک و قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان آن را با خود به سفر برد و در مکان­های گوناگون از آن استفاده کرد.
  • این ابزار دوام بسیار بالایی دارد و مانند گواش و آبرنگ و ماژیک‌‌ها نیستند و لازم نیست نگران خشک شدن و خرابی آن‌ها باشید.
  • برای استفاده از مداد رنگی مانند گواش و دیگر رنگ­ها نیازی به ابزارهای جانبی مانند آب و قلم مو ندارید و فقط با یک بسته مداد رنگی و کاغذ و تراش و پاک کن می‌توانید نقاشی­ها و طراحی­های زیبایی انجام دهید.
  • استفاده از مداد رنگی آرامش زیادی به شما می‌دهد زیرا هنگام استفاده از آن نگران کثیف شدن محیط یا لباس خود نیستید و کم‌ترین آلودگی را برای محیط تولید می­کند.
  • با مخلوط کردن مداد رنگی­ها و لایه‌سازی و یا با کمک حلال­ها و یا سوزاندن می­توان رنگ‌بندی خاصی را ایجاد کرد و نتیجه نهایی نقاشی را شبیه به یک نقاشی رنگ روغن کنید.
  • رنگ مداد رنگی دائمی و ثابت است. مداد رنگی که پایه روغنی بیشتری داشته باشد مغز آن نرم‌تر است. همچنین هسته مداد رنگی از رنگدانه‌های آسیاب شده بسیار ریز با موم سخت ساخته شده است و برخی از مداد رنگی­ها یک پوشش چوبی دارند و برخی دیگر فاقد پوشش چوبی هستند.
  • از دیگر مزایای خرید مداد رنگی می‌توان به ایمن بودن این ابزار طراحی اشاره کرد. مداد رنگی هیچ گونه آسیبی به سلامتی فرد نمی‌زند. درحالی که برای استفاده از ابزارهای طراحی دیگر مانند رنگ­هایی که به حلال نیاز دارند باید شرایط محیطی مناسب و تهویه مناسب داشته باشد. اما این مورد درباره استفاده از مداد رنگی صدق نمی­کند.

قیمت مداد رنگی

قیمت مداد رنگی

مداد رنگی یکی از بهترین ابزا­رهای طراحی در بین هنرمندان به شمار می‌رود. مداد رنگی­ها انواع مختلفی دارند و با مارک­های مختلفی در بازار وجود دارند. از فاکتورهای مهم که هنگام خرید مداد رنگی باید به آن توجه کرد میزان مهارت و میزان بودجه است. مسلما هنگام خرید مداد شما هرچه محصول باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تری را انتخاب کنید باید مبلغ بیشتری را برای آن درنظر بگیرید.

نتیجه گیری

مداد رنگی از جمله ابزارهای مهم طراحی و نقاشی محسوب می‌شود. این ابزار قابل استفاده برای تمام افراد از کودکان تا بزرگسالان و از افراد مبتدی تا حرفه­ای می­باشد. لازم است تمام طراحان و نقاشان با هر ابزاری که کار می‌کنند و هر نوع طراحی که انجام می­دهند حتما یک بسته مداد رنگی داشته باشند و از مزایای خرید مداد رنگی بهره ببرند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.