نقاشی با خودکار چگونه است؟ + آموزش کشیدن نقاشی ساده با خودکار

نقاشی با خودکار چگونه است؟ + آموزش کشیدن نقاشی ساده با خودکار

نقاشی با خودکار موضوعی است که در طول این مقاله قرار است به آن بپردازیم. نقاشی کردن با خودکار یکی از روش‌های پیاده‌سازی طرح بر روی کاغذ است که از چندین سال پیش تا کنون رواج داشته است و علاقه‌مندان خاص خودش را نیز دارد. فراموش نکنید که این سبک از نقاشی کردن می‌تواند در عین جذاب بودن دارای سختی‌های خاص خودش نیز باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم نقاشی با خودکار را به طور کامل و با دانستن تمامی جزئیات مربوط به آن مورد بررسی قرار دهید. این مسأله سبب می‌شود تا این بخش از هنر نقاشی را هم ا زوایای مثبت و هم از زوایای منفی آن بهتر درک کنید.

ویژگی‌های نقاشی با خودکار

ویژگی‌های نقاشی با خودکار

اما نقاشی با خودکار دارای چه ویژگی‌هایی است که بهتر است از آن‌ها مطلع شویم؟ اطلاع از این موارد و مؤلفه‌ها سبب می‌شود تا با دید بازتر و بهتری به سراغ این کار برویم و بدانیم که آیا سختی‌ها و آسانی‌های این سبک از نقاشی با روحیات و خلق و خوی ما جور در می‌آید یا خیر. اگر توانستید به این نتیجه برسید که نقاشی با خودکار گزینه مناسبی برای شما است و از انجام آن لذت می‌برید، می‌توانید به سراغ تهیه کردن وسایل مربوط به آن رفته و کم کم این کار را شروع کنید.

طیف رنگی

اولین مورد مربوط به طیف رنگی است که در اینگونه از نقاشی‌ها می‌بینید. هر چچیزی که در نقاشی‌هایی که با خودکار کشیده شده‌اند می‌بینید، صرفاً مربوط به سایه روشن‌ها و همچنین مهارت نقاش است، زیرا در این نقاشی‌ها فقط از یک رنگ استفاده می‌شود و خبری از رنگ‌های مختلف و تضاد‌های رنگی برای نشان دادن احساسات نقاش و نقاشی وجود ندارد.

انتخاب سبک

اگر به نقاشی‌هایی که با خودکار کشیده شده‌اند دقت کنید متوجه می‌شوید که برخی از آن‌ها بسیار ساده بوده و برخی دیگر به قدری ریزه کاری دارند که گویا از آن صحنه و یا از آن فرد عکس گرفته‌اید و چاپ کرده‌اید. در این قسمت نیز باید بدانید که کدام یک از موارد را می‌خواهید دنبال کنید و قرار است تا چه حد در این مسأله پیشرفت داشته باشید.

ارزان بودن

نقاشی با خودکار یکی از ارزان‌ترین حوزه‌های نقاشی است. این موضوع نیز به دلیل آن است که وسایل زیادی برای این کار نیاز ندارید. تنها چیز‌هایی که می‌توانید به آن‌ها نیاز پیدا کنید خودکار که معمولاً خودکار آبی است و همچنین مقوا یا کاغذ برای کشیدن طرح بر روی آن است.

عدم امکان اصلاح

در نقاشی با سیاه قلم می‌توانید تا حدودی از پاک کن استفاده کنید. در نقاشی با رنگ روغن می‌توانید رنگی که اشتباهی به بوم نقاشی زده‌اید را با یک رنگ دیگر جایگزین کرده و آن را کاور کنید، اما در نقاشی با خودکار جای هیچگونه اشتباهی وجود ندارد زیرا نه امکان استفاده از رنگ و پاک کن وجود دارد و نه حتی می‌توانید از لاک غلط گیر استفاده کنید. بنابراین این موضوع را نیز به خوبی در نظر داشته باشید و سعی کنید که پیش از شروع این سبک از نقاشی به آن توجه ویژه‌ای نشان دهید.

ابزار‌های لازم برای نقاشی کردن با خودکار

ابزار‌های لازم برای نقاشی کردن با خودکار

برای نقاشی با خودکار به ابزار‌های زیادی نیاز ندارید. ‌اید تنها چیز‌هایی که بخواهید مربوط به خودکار مناسب و همچنین مقوای مرغوب باشد. خودکار مناسب در این مورد به خودکار‌هایی گفته می‌شود که نه بسیار روان بوده و نه بسیار سفت هستند. در حقیقت خودکار‌هایی که غلتک سر آن‌ها بسیار روان است گزینه مناسبی برای این کار نیستند، زیرا طراح نمی‌تواند به سادگی آن‌ها را کنترل کند. فراموش نکنید که خودکار مهم‌ترین رکن در این نوع از نقاشی‌ها است.

مورد بعدی در خصوص مقوا‌هایی اس که برای نقاشی کردن استفاده می‌شود. این مقوا‌ها یا می‌توانند از نوع فابریانو و یا از نوع اشتنباخ باشند. هر کدام از این موارد نیز به خودی خود کیفیت بالایی دارند و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش نقاشی با خودکار

در آموزش دادن نقاشی با خودکار باید بدانید که این کار نیاز به کسب مهارت و دانش و همچنین تکرار و تمرین بسیار زیادی دارد. با این وجود سعی کرده‌ایم تا در این قسمت به چند مورد از مهم‌ترین این موارد بپردازیم و آموزش نقاشی با خودکار را برای شما تا جایی که امکان دارد ساده‌تر کنیم.

اولاً آن که میزان فشار دستی که دارید باید در تمام قسمت‌ها یکسان باشد و به هیچ وجه نباید این مقدار از فشار را کم و زیاد کنید؛ زیرا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود دیگر همچون حالت عادی نیست.

بهتر است برای آن که تیرگی‌هایی را در تصویر ایجاد کنید از تکرار کردن لایه‌ها در عوض افزایش فشار دست استفاده نمایید. تمیز کردن مرتب نوک خودکار نیز می‌تواند به تمیز ماندن اثر شما کمک بسیار زیادی کند.

گرفتن خودکار با یک زاویه ۴۵ درجه می‌تواند به زیباتر شدن هرچه بیشتر کار شما کمک کند. بنابراین این زاویه طلایی را هرگز فراموش نکنید.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص نقاشی با خودکار مطرح شد را می‌توانید در هنگام انجام این کار به خوبی در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که خودکار در بین انواع لوازم تحریر یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها چه برای نقاشی کشیدن و چه برای نوشتن، محسوب می‌شود. به همین دلیل است که سعی می‌کنیم در هنگام خرید خودکار تا جایی که امکان دارد بهترین و با کیفیت‌ترین خودکار‌های لازم را خریداری کنیم که نقاشی‌های زیباتر و بهتری را بتوانیم ارائه کنیم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.