نقاشی روی شیشه چگونه ممکن است؟

نقاشی روی شیشه چگونه ممکن است؟

نقاشی روی شیشه موضوعی است که چند سالی می‌شود که باب شده است و افراد زیادی نیز نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند. در طول این مقاله سعی کرده‌ایم تا ویژگی‌های مربوط به این سبک از نقاشی و همچنین نکاتی که در خصوص آن وجود دارد را به شما توضیح دهیم. پس از مطالعه این مقاله و همچنین بررسی مواردی که در این زمینه وجود دارد، می‌توانید متوجه شوید که آیا به این سبک از نقاشی علاقه‌مند هستید یا خیر. در صورتی که نسبت به این سبک دارای علاقه و توجه باشید، می‌توانید با خیال راحت و به سادگی به دنبال فراهم کردن وسایل مورد نیاز آن رفته و نقاشی روی شیشه را شروع کنید.

نقاشی روی شیشه

نقاشی روی شیشه

پیش از هر چیزی و پیش از آن که بخواهید نکات مهم در این زمینه را بررسی کنید، بهتر است بدانید که هنر نقاشی روی شیشه چیست؟ نام ویترای معمولاً برای نقاشی روی شیشه به کار می‌رود و به تزئین کردن ظروف شیشه‌ای، شیشه‌های ساختمان‌ها و به طور کلی نقاشی بر روی هر سطح شیشه‌ای گفته می‌شود. این سبک از نقاشی سالیان بسیار زیادی است که رواج دارد و به همین دلیل نیز آثار متعددی از آن‌ها را می‌توانیم در موزه‌های مختلف سرتاسر دنیا ببینیم.

نحوه نقاشی روی شیشه

حال که با این موضوع کمی آشنا‌تر شدید، بهتر است بدانیم که نحوه نقاشی روی شیشه به چه شکلی است و در هر مرحله باید چه کار‌هایی را انجام دهیم که به آن چیزی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. چند مرحله مهم که در این زمینه وجود دارد را در این بخش معرفی می‌کنیم و بهتر است نکات مربوط به هر مرحله را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

آماده‌سازی

اولین مرحله با نام آماده‌سازی شناخته می‌شود. ابتدا سطح شیشه‌ای را از هر گونه گرد و غبار و کثیفی پاکسازی می‌کنیم تا نقاشی ما به شکل درستی بر روی سطح شیشه‌ای رسم شود. سپس در گام بعدی طرح اولیه را با یک مداد مخصوص و یا یک ماژیک بر روی شیشه پیاده‌سازی کرده و سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این طرح را به شکل بی‌نقص و دقیقی بکشیم.

رنگ‌آمیزی

در مرحله دوم که مرحله رنگ‌آمیزی نامیده می‌شود باید از قلم مو‌های مناسبی استفاده کنید تا طرحی که دوست دارید بر روی کار باقی بماند. این موضوع سبب می‌شود تا رنگ‌آمیزی که انجام می‌دهید به طور دقیق و واضح بوده و شکل نهایی نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر خودش را نشان دهد. یکی از نکات مهم در این زمینه این موضوع است که نباید به هیچ وجه با قلمو رنگ را بر روی شیشه و یا آینه بکشیم. کاری که لازم است انجام دهیم این است که رنگ را بر روی سطح شیشه‌ای گذاشته و با استفاده از قلمو صرفاً آن را هدایت کنیم. این کار از بروز حباب در رنگ نیز به طور کامل جلوگیری می‌کند.

نکات مهم در نقاشی روی شیشه

نکات مهم در نقاشی روی شیشه

تا اینجا در مورد مراحل مختلف نقاشی روی شیشه اطلاعات کاملی را مطرح کردیم. هر کدام از این مراحل اهمیت زیادی دارند و لازم است که حتماً رعایت شوند. اما علاوه بر مراحل گفته شده باید بدانید که نکات مهمی نیز وجود دارد که باید برای نقاشی روی شیشه به آن‌ها نیز توجه کنید. این نکات می‌توانند کمک بیشتری را به شما در این زمینه داشته باشند.

اولین مورد ان است که رنگ‌های ویترای یا همان رنگ‌هایی که برای نقاشی روی شیشه استفاده می‌شوند بر پایه آب و تینر هستند. این موضوع نشان می‌دهد که اگر درب رنگ‌ها را پس از استفاده نبندید احتمالاً رنگتان به سرعت خشک می‌شود و این موضوع سبب می‌شود تا کارتان نصفه و نیمه باقی بماند.

اگر از رمگ‌های اکریلیک استفاده می‌کنید، باید این نکته را بدانید که احتمالاً رنگ اکریلیک به خوبی بر روی شیشه باقی نمی‌ماند. برای آن که بتوانید این مشکل را حل کنید صرفاً لازم است تا این نوع از رنگ را با چسی مخلوط کرده و سپس از ان استفاده کنید.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص نقاشی روی شیشه مطرح شدند را می‌توانید به خوبی و به سادگی مورد بررسی قرار داده و سپس برای خرید ماژیک نقاشی و یا به طور کلی خرید گواش یا انواع لوازم تحریر مورد نیاز برای این نوع از نقاشی اقدام کنید. فراموش نکنید که نقاشی روی شیشه سبک خاص خودش را دارد و یادگیری آن نیز نیاز به زمان بسیار زیادی دارد که باید حتماً صرف کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.