با خرید رنگ روغن برای نقاشی باید به این موارد توجه کنید

با خرید رنگ روغن برای نقاشی باید به این موارد توجه کنید

در این مطلب به بررسی نکات نقاشی با رنگ روغن پرداخته خواهد شد. تا انتها همراه ما باشید.امروزه مردم در اوقات فراغت خود به کارهای مختلفی مشغول می‌شوند تا بتوانند از زمان آزاد خود، بهترین استفاده را ببرند. عده‌ای به خواندن کتاب مشغول شده، عده‌ای به کلاس‌های مختلف آموزشی می‌روند و عده‌ای هم تلاش می‌کنند در هنر مورد علاقه خود پیشرفت کنند. نقاشی کشیدن ازجمله کارهایی است که علاقه‌مندان زیادی را به‌خود جذب کرده است. کشیدن نقاشی فواید زیادی بر جسم، روح و روان شخص دارد و یکی از کارهایی که به آدمی آرامش می‌دهد، هنر نقاشی کشیدن است. علاوه بر آنکه نقاشی در افراد بزرگسال تاثیرگذار است، در کودکان نیز تاثیر دارد به‌طوریکه توصیه می‌شود جهت تقویت مغز و بروز استعدادها در کودکان، آن‌ها را با نقاشی کشیدن آشنا کنید. نقاشی کشیدن با ابزارهای مختلفی انجام می‌شود و رنگ‌های متنوعی برای آن تولید شده است. رنگ روغن ازجمله رنگ‌هایی است که استفاده از آن در نقاشی‌ها طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. افرادی که تمایل به کشیدن نقاشی با رنگ روغن دارند باید به نکات مهمی توجه داشته‌باشند.

نقاشی با رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن

نقاشی کشیدن را به سبک‌های مختلفی می‌توان انجام داد که نقاشی با رنگ روغن ازجمله پرطرفدارترین سبک‌ها و زیباترین آن‌ها در نقاشی است. پس از ظهور این سبک، هنرمندان و نقاشان زیادی توانستند استعدادهای خود را به نمایش گذاشته و موفق به خلق آثار زیبا و بسیار هنرمندانه شوند. همان‌طور که در تمامی هنرها افراد باید بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کنند و با کمک آن‌ها قادر به حل پیچیدگی‌های پیش‌آمده شوند، در هنر نقاشی با رنگ روغن نیز لازم است تا با برخی از فنون، تکنیک‌ها و نکات مربوط به آن آشنا شوند؛ به‌همین دلیل لازم است تا نسبت به نکات نقاشی با رنگ روغن آگاهی داشته باشند.

نکات نقاشی با رنگ روغن

در نقاشی کردن با رنگ روغن نکات بسیاری وجود دارند که می‌توان این نکات را نتیجه سال‌ها تجربه‌اندوزی هنرمندان و اساتید این هنر دانست. نکات ریز و درشت زیادی در هنر نقاشی با رنگ روغن وجود دارند که در نگاه اول ممکن است ساده به‌نظر آیند اما در نهایت باعث به‌حرکت در آوردن نقاش در یک مسیر هموار می‌شوند. نقاشان با همین نکات به‌ ظاهر ساده قادر خواهند بود تا خود را از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در نقاشی کردن با رنگ روغن برایشان پیش آیند، مصون کرده و درنهایت از نقاشی خود لذت ببرند. رعایت 5 نکته زیر که جزء مهم‌ترین نکات نقاشی با رنگ روغن محسوب می‌شوند لازم و ضروری است.

رعایت کردن اصول ایمنی

پس از آنکه موفق به تهیه مواد لازم برای نقاشی شدید و خرید رنگ روغن را انجام دادید، پیش از آنکه شروع به نقاشی کشیدن کنید، بهتر است یک سری از نکات مربوطه را مدنظر قرار دهید. رعایت کردن اصول ایمنی ازجمله نکات نقاشی با رنگ روغن است که باید به آن توجه ویژه داشته ‌باشید.

 برخی از ابزار نقاشی با رنگ روغن مانند تربانتین-turpentine از خود بخارهای سمی پخش می‌کنند که این بخارها ممکن است باعث بر هم زدن حال نقاش شده و سرگیجه، غش و مشکلات تنفسی را به‌همراه داشته باشد. علاقه‌مندان به نقاشی با رنگ روغن به این نکته توجه داشته باشند که حتما از یک محیط با تهویه مناسب برای نقاشی کشیدن استفاده کنند. علاوه بر آن، بهتر است از دستکش و لباس محافظ نیز استفاده کنند چراکه رنگ‌دانه‌های موجود در رنگ روغن از مواد شیمیایی خطرناکی تشکیل شده‌اند که می‌توانند جذب پوست شوند.

متناسب با سطح خود اقدام به خرید رنگ‌ها کنید

یکی دیگر از نکات نقاشی با رنگ روغن، خرید رنگ مناسب است. والنگین که از نقاشان معروف در سبک نقاشی با رنگ روغن به‌شمار می‌آید به افراد تازه‌کار در این هنر توصیه می‌کند تا در ابتدای مسیر از رنگ‌های ارزان قیمت استفاده کنند و با گذشت زمان که در این سبک حرفه‌ای شدند، اقدام به خرید رنگ‌های گرانتر و باکیفیت‌تر کنند. از خرید کاردک نیز غافل نشوید چراکه برای تمیز کردن براش و پالت رنگ و مخلوط کردن رنگ‌ها با یکدیگر به کاردک احتیاج خواهید داشت. تربانتین نیز یکی دیگر از موادی است که باید آن را خریداری نمایید؛ تربانتین یک حلال بوده که از آن برای رقیق کردن رنگ استفاده می‌شود.

شرایط نوری مناسب را فراهم کنید

فراهم کردن شرایط نوری مناسب برای نقاشی کشیدن ازجمله مهم‌ترین نکات نقاشی با رنگ روغن محسوب می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که در شب و در محیط‌هایی که نور کافی ندارند، اقدام به کشیدن نقاشی نکنید. به‌طور کلی کارکردن در روز و در حضور نور طبیعی، بهترین زمان برای نقاشی کشیدن است. در طول روشنایی روز قادر هستید رنگ‌ها را به درستی تشخیص دهید. از آنجائی‌که نمی‌توان روشنایی روز را به‌طور همیشگی در اختیار داشت لذا بهتر است تا شرایط نوری مناسب را با استفاده از ابزارهای مخصوص فراهم کنید تا دچار تشخیص اشتباه رنگ‌ها نشوید. به‌منظور فراهم کردن شرایط مناسب نوری و تشخیص درست رنگ‌ها می‌توانید از لامپ‌های کم‌مصرف موجود در بازار استفاده کنید. با ترکیب کردن دو لامپ با نور سفید و یک لامپ با نور زرد می‌توان شرایط نوری مناسب را فراهم کرد. درمورد لامپ‌ها توجه داشته باشید که لامپ‌ها باید مرغوب و پرنور باشند.

استفاده از تکنیک قلموی خشک

استفاده از تکنیک قلموی خشک

قلموی خشک از تکنیک‌های هیجان‌انگیز در نقاشی محسوب می‌شود. در تکنیک قلموی خشک، قلمو را در درون رنگ خالص قرار داده و سپس در بخش خشک سطح نقاشی به‌کار می‌گیرید. استفاده از تکنیک فوق برای بازتاب‌های زیبای درون آب و یا ابر و گرد و غبار، کاربردی است. برای اضافه‌ کردن برخی از جزئیات مانند پل‌ها و گل‌ها در نقاشی خود می‌توانید از این تکنیک استفاده نمایید. بنابراین استفاده از تکنیک قلموی خشک یکی دیگر از نکات نقاشی با رنگ روغن محسوب می‌شود.

از قلموی مناسب استفاده کنید

استفاده از قلموی مناسب ازجمله نکات نقاشی با رنگ روغن است که لازم است افراد به آن توجه داشته‌ باشند. امروزه قلموهای متنوعی در بازار موجود هستند که می‌توان آن‌ها را از برخی مراکز مانند مراکز فروش لوازم‌التحریر تهیه کرد. قلموی خود را باید متناسب با کاربرد مدنظرتان تهیه نمایید. معمولا برای نقاشی‌های کوچک از قلموهایی استفاده می‌شود که دسته‌های کوتاه‌تری دارند و برای نقاشی‌های بزرگتر از قلموهای با دسته بلند استفاده می‌شود. خرید تعدادی قلمو در اندازه‌های مختلف می‌تواند به شما در کشیدن نقاشی کمک کند.

صحبت پایانی

نقاشی کشیدن ازجمله هنرهایی است که افراد زیادی به آن علاقه‌مند هستند. این هنر دارای سبک‌های مختلفی است که نقاشی کشیدن با رنگ روغن ازجمله این سبک‌ها است. از آنجائی‌که تعداد زیادی از عاشقان نقاشی به این سبک علاقه‌ دارند و روز‌به‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود لذا لازم است تا با برخی از نکات نقاشی با رنگ روغن آشنایی داشته باشند. در این مطلب به بررسی 5 مورد از نکات مهم این سبک پرداخته شد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.