وسایل نقاشی با آبرنگ

مهم‌ترین وسایل نقاشی با آبرنگ

نقاشی با آبرنگ جزو تکنیک های هنر نقاشی به‌حساب می‌آید که در دسته مدیای خیس قرار دارد‌. نکته قابل‌توجه در این تکنیک این است که برخلاف نقاشی با مداد رنگی و سیاه‌قلم نباید خیلی روی آن تمرکز کنید و بخواهید تحت کنترل درآورید. بلکه لازم است با حرکت آب همکاری نموده و خیال کنید که در حال نقاشی یک رؤیا هستید که در این صورت نقاشی بیشتر تحت کنترلتان خواهد بود. در این مقاله بیشتر درباره وسایل نقاشی با آبرنگ Watercolor painting tools سخن خواهیم گفت.

تاریخچه نقاشی با آبرنگ

آبرنگ که یکی از انواع لوازم‌التحریر برای نقاشی است که از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است. به‌طوری‌که باید بدانید این نقاشی بسیار قدیمی از زمان‌های بسیار دور مورداستفاده قرار می‌گرفته است. قبل از دوره رنسانس این تکنیک جهت به تصویر کشاندن نسخه‌های خطی مورداستفاده قرارگرفته است. اما پس‌ازآن به‌عنوان یک مدیوم شناخته‌شده است. همچنین در خصوص تاریخچه این تکنیک باید بدانید که در کشور انگلستان استفاده از آبرنگ جهت نقشه‌سازان و برای طبقه اشراف اهمیت بالایی پیدا کرد. پس‌ازآن سه نقاش این کشور تکنیک آبرنگ را فراگرفته و از آن به‌عنوان یک تکنیک تخصصی استفاده نمودند. این افراد با شروع نقاشی تابلوهای بزرگ با نقاشی آبرنگ و فروش این تابلوها اقدام به کسب ثروت از این تکنیک نقاشی کردند.

مراحل آموزش نقاشی با آبرنگ

مراحل آموزش نقاشی با آبرنگ

در خصوص مراحل آموزش نقاشی با تکنیک آبرنگ باید بدانید یکی از مهم‌ترین این مراحل خرید وسایل آبرنگ به ترتیب و با دقت است. همچنین باید در یادگیری این تکنیک از اتلاف وقت جلوگیری کنید. طبیعتاً یکی از پیش‌نیازهای نقاشی آبرنگ، مهارت طراحی پایه خواهد بود لذا در این نقاشی امکان برگشت به عقب و همچنین برطرف کردن خطاهای طراحی وجود ندارد. ازاین‌رو لازم است در طراحی پایه تسلط کافی وجود داشته تا بتوان طرح اولیه را طراحی نمود.

نکته دیگر، علاقه‌مند بودن به نقاشی با آبرنگ است. لذا بعضی‌اوقات کاری را آغاز می‌کنیم اما در وسط آموزش می‌بینیم که علاقه چندانی به این کار نداریم و این امر موجب می‌شود نتیجه خوبی از آن حاصل نشود.

مهم‌ترین وسایل نقاشی با آبرنگ

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین مراحل آغاز نقاشی با آبرنگ شناخت وسایل مهم برای این تکنیک است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

تخته شاسی و میز کار

تخته شاسی که جز مهم‌ترین وسایل نقاشی با آبرنگ است بهتر است از جنس پلاستیک باشد تا در هنگام مرطوب شدن آسیب نبیند. همچنین افرادی که تمایل دارند روی میز نقاشی کنند و نمی‌خواهند از تخته شاسی استفاده نمایند بهتر است شیشه یا پلک سی کلاس تهیه کنند. برای شاسی کشی و آماده کردن کاغذ نیز باید از چوب یا فیبر استفاده نمود.

پالت آبرنگ

پالت آبرنگ

دیگر وسایل نقاشی با آبرنگ، پالت آبرنگ بوده که از جنس سرامیک، فلزی یا پلاستیکی است و ازآن‌جهت ترکیب کردن رنگ‌ها استفاده می‌شود. برای شروع نوع پلاستیکی این پالت‌ها کافی است اما امروزه نوع سرامیکی آن بسیار تبلیغ می‌شود.

چسب‌کاغذ

برای ثابت نگه‌داشتن کاغذ بر روی تخته شاسی از چسب‌کاغذ استفاده می‌شود که با این روش راحت‌تر می‌توانید نقاشی خود را آغاز کنید.

کاغذ آبرنگ

اگر بخواهیم یکی از پرهزینه‌ترین وسایل نقاشی با آبرنگ را معرفی کنیم می‌توان به کاغذ آبرنگ اشاره کرد که در حال حاضر در انواع مختلف موجود است.

آبرنگ

وسیله‌ای مهم و اساسی در نقاشی با آبرنگ خود آبرنگ است که در حال حاضر در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود. نوع مرغوب این آبرنگ‌ها دارای رنگ‌دانه‌های مصرفی زیادی است و طبیعتاً فرآیند تولید آن نیز سخت‌تر است. توجه داشته باشید آبرنگ به دو صورت قرص و تیوب تولیدشده که تفاوت چندانی باهم ندارند. بلکه مسئله کیفیت را برند تولیدکننده این وسایل مشخص می‌کند.

قلم‌مو آبرنگ

قلم‌موی استفاده‌شده برای نقاشی آبرنگ نیز انواع مختلفی دارد. به‌طورکلی در دودسته طبیعی و مصنوعی قرار می‌گیرد. همچنین از انواع قلم‌مو می‌توان به قلم‌مو سرگرد، قلم‌مو تخت، قلم‌مو محوکن، قلم‌مو شمشیری، قلم‌مو شاخه زن، قلم‌مو زبان گربه، قلم‌مو سر کج و قلم‌مو زمینه اشاره نمود.

سخن پایانی

تکنیک نقاشی با آبرنگ جزو روش‌هایی است که امروزه به‌صورت حرفه‌ای آموزش داده‌شده و بسیار پرطرفدار است. به‌طورکلی در این نقاشی شناخت ابزار استفاده‌شده اهمیت ویژه‌ای دارد و از طرفی نیاز است که فرد در خصوص طراحی پایه، مقدمه‌ای را فرابگیرد. ضمن اینکه استفاده از وسایل نقاشی با آبرنگ باکیفیت و مرغوب نیز درنتیجه کار اهمیت بسیاری دارد.

ارتباط با کارشناسان فروشگاه آنلاین لوازم التحریر تینو :
021-22707199

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.