ویژگی های مداد مناسب خطاطی چیست؟

ویژگی های مداد مناسب خطاطی چیست؟

مداد مناسب خطاطی موضوعی است که در طول این مقاله قرار است به آن بپردازیم. خطاطی کردن یکی از شاخه های هنری است که در طول آن معمولا متن ها، بیت ها و… را با خطی خوش و موزون که در سبک های مختلف می تواند باشد، بر روی کاغذ و… می نویسند. این کار یکی از هنرهایی است که می تواند برای زیبا سازی محیط و همچنین دفاتر و… استفاده شود. در این مقاله قرار است به مداد مناسب خطاطی اشاره کنیم که از آن ها برای خطاطی کردن بر روی کاغذها استفاده می شود.

انواع ویژگی مداد مناسب خطاطی

انواع ویژگی مداد مناسب خطاطی

در صورتی که به این نتیجه رسیده اید که به خطاطی علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که مدادهای خطاطی چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا بتوانند گزینه مناسبی به حساب بیایند، بهتر است به مطالب این بخش توجه کنید. مطالب این بخش به شما کمک می کنند تا ویژگی های یک مداد خطاطی مناسب را بشناسید و بدانید که در هنگام خریدن آن نیاز است تا به چه نکاتی توجه شود.

مغزی مداد

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید مربوط به مغزی مداد می شود. مغزی مداد باید نه بیش از حد سفت باشد و نه بیش از حد نرم باشد که نتوانید میزان اثر گذاری آن را کنترل کنید. مغزی های مدادها به طور کلی به دو دسته نرم و سخت طبقه بندی می شوند. بهترین مداد نیز مداد b2 است که جز مدادهای نرم محسوب می شود. البته این نرمی به قدری نیست که اثرات آن بر روی کاغذ پخش شود. بلکه صرفا به اندازه ای است که خطاط بتواند به راحتی خطاطی خودش را انجام دهد.

بدنه مداد

مورد بعدی در خصوص بدنه مداد است. بدنه مدادها می توانند گرد و یا چند ضلعی باشند. هر کدام از این موارد نیز طرفداران خاص خودشان را دارند. با این وجود باید بدانید که کدام یک از این موارد می تواند گزینه مناسب تری برای شما به حساب بیاید. بسیاری از افراد تصور می کنند که بدنه های مدادهای گرد گزینه های بهتری برای خطاطی هستند زیرا می توانید به آسانی آن ها را در دست بچرخانید. این در حالی است که برخی دیگر اعتقاد دارند که اگر خطاطی را به تازگی شروع کرده اید، بهتر است بدنه مدادهای شما چند ضلعی باشد که بتوانید هرچه بهتر آن ها را کنترل کنید.

نوک پهن مداد

نوک پهن مداد

مولفه مهم بعدی در خصوص نوک پهن مداد است. نوک پهن مداد به شما این امکان را می دهد که بتوانید خط نستعلیق را به شکلی مناسب و درست پیاده سازی کنید. به همین منظور همواره توصیه می شود که از مدادهایی که بسیار نوک تیز هستند، برای خطاطی کردن استفاده نکنید زیرا این مدادها نمی توانند پهن بودن برخی از قسمت های حروف را ایجاد کنند و همین موضوع سبب می شود تا نتیجه کار به هیچ وجه آن چیزی که دوست دارید نباشد.

جمع بندی

مواردی که در خصوص مداد مناسب خطاطی مطرح شدند، همگی می توانند به شما این امکان را بدهند که در هنگام خرید کردن، حتما از مدادها و محصولاتی استفاده کنید که بتواند نیاز شما را در زمان خطاطی تامین کند و مشکلی از این بابت نداشته باشید. برای خرید مداد و یا خرید لوازم تحریر بهتر است این موضوع را نیز بررسی کنید که هر کدام از لوازم های خریداری شده چه حد کیفیتی دارند و چگونه می توانند گزینه مناسبی به حساب بیایند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.