نقاشی دیجیتال چیست؟ آموزش نقاشی دیجیتال به صورت مبتدی

نقاشی دیجیتال چیست؟ آموزش نقاشی دیجیتال به صورت مبتدی

آموزش نقاشی دیجیتال یکی از موضوعات مهمی است که در طول این مقاله قرار است به آن بپردازیم. نقاشی‌های دیجیتال چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا این نقاشی‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی برای ما به حساب بیایند و یا لازم است تا حتماً از نقاشی‌های کلاسیک نیز استفاده کنیم؟ معمولاً هرچیزی که در دنیا وجود دارد، رو به پیشرفت دارد و همین موضوع سبب می‌شود تا نقاشی‌های دیجیتالی نیز در این بین گسترش پیدا کنند. اما نقاشی دیجیتالی چیست و چه ویژگی‌هایی نسبت به نقاشی‌های معمولی دارد؟

آموزش نقاشی دیجیتال

آموزش نقاشی دیجیتال

برای آن که بتوانید نقاشی دیجیتال را ثبت و ضبط کنید، لازم است تا با آموزش نقاشی دیجیتال در ابتدا آشنا شوید. این نوع از نقاشی دقیقاً به همان شیوه نقاشی سنتی کشیده می‌شود اما دارای تفاوت‌هایی نیز می‌باشد. اولین تفاوت آن است که در این مدل از نقاشی کشیدن معمولاً از خرید خودکار ، بوم نقاشی و یا رنگ‌های عادی خبری نیست و همه چیز در دنیای دیجیتال اتفاق می‌افتد. دومین مورد نیز مربوط به آن است که برای یادگیری این سبک از نقاشی بایستی به طور حتم به موارد مختلفی در این زمینه توجه داشته باشید. و یادگیری آن را به صورت اصولی انجام دهید.

ویژگی‌های مربوط به نقاشی‌های دیجیتالی

اما چه ویژگی‌هایی مربوط به نقاشی‌های دیجیتالی می‌شود؟ نقاشی‌های دیجیتالی همان طور که گفته شد در بستر دیجیتال تصویر می‌شوند و این موضوع می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. فراموش نکنید که اطلاع از ویژگی‌های مربوط به این مدل از نقاشی‌ها سبب می‌شود تا هرچه بهتر و دقیق‌تر آن‌ها را شناخته و بتوانید با خیال آسوده‌تری نسبت به انتخاب این نوع از نقاشی‌ها در عوض نقاشی‌های معمولی تصمیم‌گیری کنید. در نقاشی‌های دیجیتالی می‌توانید چند مورد و ویژگی بسیار خوب را پیدا کنید. این موارد شامل عنوان‌های زیر می‌شوند:

  • طرح‌های یکسان

به یک نقاشی دقت کنید که دو طرف قرینه داشته باشد. به طور مثال دو دایره، دو بیضی و… در آن وجود داشته باشد. انسان زمانی که قلمو و یا مداد به دست می‌گیرد، نمی‌تواند هر دو شکل را دقیقاً به یک صورت بکشد؛ این در حالی است که در نقاشی‌های دیجیتالی این موضوع کاملاً امکان‌پذیر است و می‌توان گفت که با استفاده از ابزار‌های دیجیتالی می‌توانید به راحتی اشکال مورد نظر خودتان را به دقیق‌ترین شکل ممکن بکشید.

  • تخت بودن صفحه نمایش

مورد بعدی در خصوص تخت بودن صفحه نمایش است که نسبت به بوم نقاشی کاملاً مسطح بوده و به راحتی می‌توان بر روی آن نقاشی کشید و هیچگونه زیر‌سازی و… را نیاز ندارد. فراموش نکنید که این موضوع می‌تواند در کیفیت نهایی نقاشی که کشیده می‌شود تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

  • ترکیب کردن رنگ‌ها

ترکیب کردن رنگ‌ها

معمولاً در آموزش نقاشی دیجیتال این موضوع را به شما گوشزد می‌کنند که با استفاده از ابزار‌های دیجیتالی می‌توانید رنگ‌ها را هرچه بهتر و ساده‌تر در مقایسه با نقاشی‌های معمولی و سنتی ترکیب کنید. این مسأله سبب می‌شود که ترکیب کردن رنگ‌ها هرچه راحت‌تر انجام شود و در نهایت نیز ترکیب کاملاً همگنی از رنگ‌ها ایجاد شود. از سوی دیگر می‌توانید طیف‌های تاریک و روشنی را از رنگ‌ها داشته باشید که معمولاً در شیوه سنتی امکان‌پذیر نیست.

همچنین بخوانید: نقاشی با خودکار چگونه است؟ + آموزش کشیدن نقاشی ساده با خودکار

  • وضوح و شفافیت

ویژگی بعدی که در آموزش نقاشی دیجیتال نیز مطرح می‌شود، مربوط به بالا بودن وضوح و همچنین شفافیتی است که این نوع از نقاشی‌ها دارند. به طور مثال می‌توانیم بگوییم که نقاشی‌های مورد نظر ما به علت آن که در فضای دیجیتالی به تصویر کشیده می‌شوند، می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای چاپ شدن به حساب بیایند و وضوح بالایی نیز داشته باشند.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص آموزش نقاشی دیجیتال مطرح شد، همگی جزء موارد و موضوعاتی هستند که می‌توانید با خیال آسوده و راحت به آن‌ها بسنده کنید و با توجه به آن‌ها در خصوص یادگیری و یا عدم یادگیری این مهارت تصمیم‌گیری نمایید. فراموش نکنید که این مسأله می‌تواند سبب شود که برخی از افراد به دنبال یادگیری این مهارت باشند و برخی دیگر نیز همان نقاشی کردن بر روی بوم را ترجیح دهند. این موضوع در حالی است که اگر نقاشی به شیوه سنتی را ترجیح می‌دهید، نباید فراموش کنید که خرید لوازم تحریر همچون خرید خودکار می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد و به همین دلیل نیز باید تا جایی که امکان دارد، این موضوع را مدنظر قرار دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.