ابزار رنگ آمیزی

معرفی ضروری ترین انواع ابزار رنگ آمیزی و نقاشی

ابزار رنگ آمیزی Coloring tool و نقاشی از جمله لوازم تحریری هستند که به صورت حرفه‌ای و مبتدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه با توجه به نیاز افراد مختلف، انواع ابزار نقاشی و رنگ آمیزی در برندها و نمونه‌های مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار شده‌اند که در ادامه به بررسی برخی از این ابزار می‌پردازیم.

معرفی انواع ابزار رنگ آمیزی

رنگ آمیزی از جمله لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که تمامی افراد در هر سنی و سالی می‌توانند با انجام این هنر نهایت لذت را ببرند. اما همان‌طور که انجام هر کاری ابزار مخصوص خود را می‌خواهد در دنیای نقاشی و رنگ آمیزی نیز ابزار مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد امروزه تنوع زیادی از انواع وسایل رنگ آمیزی در بازار و در فروشگاه های لوازم تحریر وجود دارد که برای دختران و پسران مناسب بوده و از کودکان 3 ساله تا هنرمندان بزرگسال می‌توانند بنا بر احتیاج خود، محصولات موردنظرشان را انتخاب و خریداری کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاستل
  • مداد شمعی
  • گواش
  • آبرنگ
  • ماژیک رنگ آمیزی
  • رنگ‌های روغنی
  • ماژیک‌ هایلایت و..

خرید پاستل و مداد شمعی

پاستل یا گچ رنگ از جمله ابزار رنگ آمیزی است که در آن رنگدانه های پودری به کار رفته و باید با روش خاصی مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار در 2 نوع گچی و روغنی می‌باشد و کاغذی که برای نقاشی با پاستل استفاده می‌شود معمولاً ضخیم‌تر و ناهموارتر از کاغذهای نقاشی با آبرنگ است تا رنگ به خوبی روی صفحه بنشیند.

مداد شمعی همان پاستل روغنی است که از رنگدانه، نوعی موم و روغن غیرقابل خشک شدن تهیه شده است. این نوع ابزار رنگ آمیزی بافت ضخیم‌تری نسبت به دیگر انواع پاستل ایجاد می‌کنند.

معرفی انواع ابزار رنگ آمیزی

کاربرد گواش و آبرنگ

گواش از جمله رنگ‌هایی است که برای ایجاد تصاویر مات استفاده می‌شود. هر چند که استفاده از این نوع رنگ نیز مانند آبرنگ با حل شدن رنگدانه ها در آب امکان‌پذیر است اما تفاوت‌های بسیاری در میان این 2 مواد وجود دارد که می‌توان گفت مقدار صمغ به کار رفته در این ماده در مقایسه به رنگدانه های آن بیشتر است، بنابراین پوشش دهی بیشتری دارد به همین دلیل اغلب نقاشان از هر دو به طور هم‌زمان استفاده می‌کنند.

آبرنگ نیز از جمله ابزار رنگ آمیزی است که اغلب کودکان و نقاشان مبتدی و حرفه‌ای آن را می‌شناسند. این رنگ که با قلم مو روی کاغذهای مختلف از جمله پاپیروس رنگ آمیزی می‌کند. از جمله انواع آبرنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرنگ خشک و قرصی
  • آبرنگ مرطوب (گواش)
  • آبرنگ تیوپی

در این میان لازم است بدانید گواش همان آبرنگ مات برای خلق نقاشی‌های مینیاتوری به کار می‌رود.

همچنین بخوانید : معرفی ۱۰ نمونه از بهترین انواع رنگ روغن نقاشی روی بوم

خرید انواع ماژیک نقاشی

انواع ماژیک نقاشی از دیگر ابزاری است که مورد استفاده کودکان و علاقه‌مندان به هنر نقاشی قرار می‌گیرد. این ابزار از نمد فشرده، مخزن جوهر، یک بدنه پلاستیکی و درپوش ساخته شده است. در اغلب موارد با توجه به استفاده ماژیک‌ها توسط کودکان، آن را به صورت ارگونومیک و سه وجهی می‌سازند تا به راحتی در میان انگشتان کودک جای بگیرد. همچنین این ماژیک‌ها بدون بو و مواد حساسیت زا بوده و گزینه مناسبی برای کودکان می‌باشد. با این حال هنرمندان از انواع ماژیک برای خلق پوسترهای زیبا کمک می‌گیرند.

رنگ روغنی برای نقاشی روی بوم

این نوع رنگ در تیوپ و طیف رنگی گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر روی بوم نقاشی کاربرد دارد و با کاردک و انواع قلم مو بر روی بوم تصاویر زیبایی را خلق می‌کند.

رنگ آکریلیک

این نوع رنگ نیز برای نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که درخشندگی خاصی دارد و به صورت لایه لایه روی هم قرار می‌گیرد. لازم است بدانید رنگ آکریلیک درخشش رنگ روغن را ندارد.

دیگر ابزار رنگ آمیزی و نقاشی

دیگر ابزار رنگ آمیزی و نقاشی

افراد بزرگسال و یا کودکانی که قصد دارند رنگ آمیزی و نقاشی را به صورت حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای یاد بگیرند و انجام بدهند معمولاً از انواع ابزار رنگ آمیزی مانند مداد رنگی، بوم نقاشی و پایه آن، پالت رنگ تخته شاسی، کاردک، ایربراش (برای پاشیدن رنگ)، مداد طراحی، زغال طراحی، قلم آهنی، انواع کاغذ و… استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

دنیای نقاشی به اندازه گستردگی و تنوع دارد که برای خلق آثار مختلف و با توجه به سطح توانایی خود باید از ابزار گوناگون و مخصوص استفاده کنید. به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای خرید انواع ابزار رنگ آمیزی لازم است تا  با تک تک آن‌ها و کاربردشان آشنا شوید تا انتخابی صحیح و مناسب داشته باشید. ضمن اینکه شناخت برندهای مختلف و بهترین برند در این زمینه نیز می‌تواند کمک شایانی به شما بکند تا با توجه به کاربرد و بودجه مالی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.