نحوه صحیح استفاده از تراش چگونه است؟

تراش‌ها همان‌طور که می‌دانید ابزاری برای تیز کردن مغزی مداد هستند. این ابزار در طرح و مدل‌های مختلفی موجود است که هر یک کارایی خاصی دارند. استفاده از تراش Use of lathe دارای یک سری روش‌هایی است که می‌تواند کیفیت نوشتاری مداد را افزایش دهد. شاید شما نیز بارها مداد خود را می‌تراشید تا بتوانید به نوک موردنظر خود دست پیدا کنید. در این حالت مقدار زیادی از مغزی مداد خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا برخی از اصول و ترفندهای استفاده تراش را به شما عنوان کنیم.

انواع تراش

در هنگام استفاده از تراش باید ابتدا با انواع آن آشنا شوید. تراش‌ها انواع مختلفی دارند که تمامی آن‌ها برای تراشیدن به کار می‌رود. در زیر مدل‌های رایج تراش را به شما معرفی می‌کنیم:
تراش دستی: تراش‌های دستی یکی از رایج‌ترین مدل‌های تراش هستند که به‌صورت ساده مداد شما را تراش می‌دهد. جنس و کیفیت تیغه‌ها در این ابزار اهمیت بالایی دارد. شما می‌توانید بیشترین تنوع طرح و مدل را در تراش‌های دستی مشاهده کنید. برای استفاده از این تراش تنها کافی است که مداد را در داخل سوراخ موجود در آن قرار داده و بچرخانید.
تراش رومیزی: تراش‌های رومیزی یکی از عالی‌ترین تراش‌های موجود در بازار است که تنها با چرخاندن دسته آن می‌توانید به مدادی تیز و مناسب دست پیدا کنید. برای این کار مداد خود را در داخل محل مخصوص قرار داده و دسته آن را در جهت عقربه‌های ساعت به چرخش در بیاورید.
تراش برقی: این مدل تراش‌ها یکی از راحت‌ترین استفاده‌ها را دارد و خود به‌صورت اتوماتیک مدادهای شما را تراش می‌دهد. این تراش‌ها دارای یک موتور الکتریکی است که تیغه را حول محور خاصی به چرخش درمی‌آورد. استفاده از تراش بسیار ساده و آسان است و نیازی به مهارت و یا آموزش خاصی ندارد.

 

 استفاده از تراش

چگونه تیغه تراش را تیز کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، در تراش تیغه اصلی‌ترین وظیفه را برعهده دارد. به همین دلیل باید به‌صورت مرتب تیز گردد. تیز کردن تراش‌ها به روش‌های خاصی صورت می‌گیرد تا میزان تیزی در تمامی سطوح به‌صورت یکسان انجام پذیرد. برای این کار ابتدا با استفاده از یک پیچ‌گوشتی تیغه تراش را بازکرده و آن را بر روی سطوح قرار دهید و با استفاده از چیزی تیز و صاف تیغه را تیز کنید. ولی باتوجه‌به این که تیغه‌های تراش ارزش چندانی ندارد، شما می‌توانید به‌صورت آماده آن را از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر تهیه نمایید.

همچنین بخوانید: تمیز کردن تیغ تراش

طرز استفاده از تراش

درصورتی‌که در زمینه طراحی فعالیت داشته باشید می‌دانید که تراشیدن کنته با سایر مدادها کمی متفاوت است. از طرفی باتوجه‌به بالا بودن هزینه کنته نسبت به مداد، باید از تراش‌های تیز و مرغوب استفاده کرد. در هنگام استفاده از تراش برای کنته باید از تیغه‌های تیز استفاده کرد تا از هدررفتن این محصول جلوگیری نمود. فروشگاه لوازم التحریر دارای تراش‌های متفاوتی برای تراشیدن کنته است که شما می‌توانید به‌صورت مستقیم بهترین تراش کنته را خریداری کنید.

خرید تراش

بسیاری از افراد خرید تراش را کار ساده‌ای می‌دانند. ولی در هنگام خرید این ابزار لوازم‌تحریر باید ابتدا کاربری خود را موردتوجه قرار دهید. به‌عنوان‌مثال برای تراشیدن مداد کنته نیاز به تراش‌های بزرگ‌تری است و نمی‌توان آن را با استفاده از تراش‌های معمولی تراشید. از طرفی کیفیت تیغه‌های تراش نیز اهمیت بسیاری دارد و تعیین‌کننده کیفیت تراش مداد است. تمامی تراش‌های موجود در این سایت دارای تیغه‌های تیز و باکیفیت است و به‌صورت تضمینی ارائه می‌گردد.

جمع‌ بندی

اطلاع از نحوه استفاده از تراش شاید به‌ظاهر ساده به نظر برسد ولی تعیین‌کننده کیفیت مغزی مداد هست. درست است که شاید حتی پیش افتاده باشد اما اگر اینکار اشتباه انجام شود میتواند به کیفیت مدادهای گران قیمت شما آسیب بزند. شما با مراجعه به فروشگاه لوازم‌تحریرهای معتبر تا مدت‌های طولانی می‌توانید از کیفیت تراش‌ها بهره‌مند شوید.

نوشته های مرتبط

نحوه صحیح استفاده از تراش چگونه است؟

تراش‌ها همان‌طور که می‌دانید ابزاری …

بیشتر بخوانید
مزایای نقاشی با آبرنگ

مزایای نقاشی با آبرنگ چیست؟

عموم مردم از سال‌ها پیش …

بیشتر بخوانید
تمیز کردن تیغ تراش

تمیز کردن تیغ تراش

برای برداشتن هر چیزی بین …

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.