تمیز کردن تیغ تراش

تمیز کردن تیغ تراش

برای برداشتن هر چیزی بین تیغ و بدنه تراش لازم است تا از یک ابزار فلزی استفاده کنید. این ابزار می­تواند مثل نوک یک مداد مکانیکی یا چاقوی نوک‌تیز  باشد. به هر حال در هنگام تمیز کردن تیغ تراش Cleaning the razor blade باید بسیار هوشیار و مواظب باشید.

نکات مهم در خصوص تمیز کردن تیغ تراش

خودتان می­توانید ابتکار به خرج بدهید و از هر وسیله نوک­تیزی برای تمیز کردن تیغ تراش استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن هنگام تراشیدن مداد، نوک مداد در داخل تراش بشکند و جا بماند. در این هنگام ممکن است هر چه تلاش کنید نتوانید نوک مداد را از داخل تراش خارج کنید. نگران نباشید بلکه با بکار بردن راه‌حل‌های مختلف می‌توانید این مشکل را نیز به‌راحتی حل کنید. اگر برای کودک شما نیز چنین مشکلی رخ دهد لازم است  به او کمک کنید تا بتواند به بهترین و راحت­ترین شکل نوک مداد را بیرون بیاورد. اغلب کودکان با شکستن نوک مداد در تراش خود احساس ناراحتی می‌کنند پس  به آنها کمک کنید تا بتوانند تیغ‌تراش خود را تمیز کنند.

 

تمیز کردن تیغ تراش

 

ازآنجاکه این اتفاق بسیار شایع و مرسوم است لازم است تا والدین راه‌حل بیرون آوردن نوک مداد از تراش را به کودکان بیاموزند. روش بسیار کم­خطر برای کودکان این است که به‌وسیله یک مداد دیگر نوک مداد جامانده در تراش را بیرون بیاورند. این روشی است که اغلب کودکان امتحان می­کنند. اگر با این روش نتوان نوک مداد را به‌صورت کامل از تراش خارج کرد لازم است تا از اجسام نوک‌تیز دیگر استفاده کرد.

اما برای این کار لازم است تا از یک بزرگ‌تر کمک گرفته شود. کودکان نباید به‌تنهایی چنین کارهای خطرناکی را انجام بدهند. زیرا ممکن است دست خود را ببرند. با کمک سر یک چاقو می­توان نوک مداد باقی‌مانده را از تیغ‌تراش خارج کرد. استفاده از نوک خودکار یا دیگر اجسامی که نوک‌تیز دارند می­تواند در این راه بسیار کمک­کننده باشد. برای این کار لازم است تا نوک‌تیز خودکار یا جسم نوک­تیز را در میان تیغ  بگذارید و از آن برای فشار دادن ماده به‌سوی دهانه تراش استفاده نمایید.

همچنین بخوانید: خرید تراش مناسب مداد طراحی

بعد از انجام این مرحله لازم است تا ازبین‌بردن کثیفی­های باقی­مانده در درون مخروط تراش یک‌تکه دستمال یا پنبه را بردارید. سپس بر روی انتهای یک مداد قرار دهید و آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت قرار دهید. این کار به شما کمک می­کند تا حین پاک‌کردن کثیفی­ها از روی تراش دستمال نیز پاره نشود. در این صورت شما می­توانید به بهترین شکل تیغ‌تراش را تمیز کنید. بهتر است به‌جای دستمال معمولی از دستمال توالت استفاده کنید. زیرا دستمال توالت ضخیم‌تر از دستمال معمولی است و شما راحت­تر می­توانید تیغ‌تراش را تمیز کنید. اما اگر کثیفی به‌جامانده در تراش حالت چسبناک داشته باشد مطمئن باشید که به‌راحتی از تیغ‌تراش پاک نمی­شود لازم است تا از ایزوپروپانول استفاده کنید.

این ماده می­تواند تمام مواد چسبناک را به‌راحتی از تیغ‌تراش پاک کند. برای مثال ممکن است که شما یک مدادرنگی روغنی را با تراش تراشیده باشید. در این صورت معمولاً تیغ‌تراش شما برای پاک شدن نیاز به ماده ایزوپروپانول دارد. تمیز کردن تیغ تراش با روش­های مختلفی صورت می­گیرد.

کدر شدن تیغ‌تراش

ممکن است بعد از مدتی استفاده از مدادتراش متوجه شوید که تیغ آن کدر شده است. دلیل این امر را می­توان در نتیجه استفاده زیاد از آن دانست. زیرا هنگام استفاده از مدادتراش تیغ آن در معرض اصطکاک قرار می­گیرد که سبب تسریع و صاف شدن سطح آن می­شود. بعد از مدتی که احساس می­کنید که تراش مانند اول کارایی لازم را ندارد و به‌خوبی و تیزی نمی­تواند مداد را بتراشد. برخی از افراد ممکن است با دیدن این وضعیت تصمیم بگیرند تا مداد­تراش خود را دور بیندازند و به‌جای آن یک مداد­تراش نو را جایگزین نمایند. اما به‌جای این کار می­توانید از راه‌حل‌های متعددی برای تمیز کردن تیغ تراش استفاده نمایید. پروسه جداسازی، تیز کردن و پاک‌کردن و برگرداندن به حالت اول نیاز به‌صرف مدت‌زمان زیادی دارد؛ بنابراین لازم است تا با صبر و حوصله این مراحل را یکی­یکی انجام دهید.

بهتر است به‌جای خرید تراش این مراحل را انجام دهید. فروشگاه لوازم التحریر زیادی وجود دارد که می­توانید از آن‌ها در تمیز کردن تراش کمک بخواهید. برای تمیز کردن تیغ تراش لازم است تا از یک سطح صاف کمک بگیرید. این کار کمک می­کند تا بتوانید کار خود را با نهایت آرامش و دقت بیشتری انجام دهید.

اگر سطح کار ناپایدار و ناصاف باشد امکان خراب‌شدن تیغ‌تراش یا حتی آسیب رسیدن به  دست شما وجود دارد؛ بنابراین لازم است تا تمام نکات ایمنی را به‌دقت رعایت نمایید. ازآنجاکه ممکن است کار تمیز کردن تیغ تراش اندکی زمان­بر باشد لذا لازم است در زمان مناسب و باحوصله تیغ‌تراش را تمیز کنید.  برای باز کردن تیغ‌تراش بهتر است از پیچ­گوشتی استفاده کنید. بیشتر تراش­ها به‌وسیله یک پیچ در جای خود محکم شده­اند. در حالت کلی  لازم است تا از یک پیچ­گوشتی متناسب با پیچ­ها استفاده نمایید.

 

تمیز کردن تیغ تراش

 

در این حالت ممکن است نیاز داشته باشید چندین نوع پیچ­گوشتی را امتحان نمایید تا بهترین را انتخاب کنید. پیچ­گوشتی که به‌راحتی داخل تیغ‌تراش شود کار شما را بسیار آسان­تر می­کند؛ بنابراین لازم است تا از کیت پیچ­گوشتی استفاده نمایید و همه را امتحان نمایید. زمانی که تیغ‌تراش را خارج کردید می­توانید به‌راحتی آن را شست‌وشو دهید. اما لازم است تا آن را کاملاً خشک کنید تا زنگ نزند. این یکی از نکات بسیار مهم در تمیزکردن و یا تیز کردن تیغ‌تراش است.

سخن پایانی

تمیز کردن تیغ تراش نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد. اما تمیزکردن تیغ‌تراش کار بسیار دل­پذیر و شیرینی است که باید زمان کافی برای انجام آن داشته باشید. با رعایت اصول درست می­توانید یک تراش را به‌راحتی تمیز کنید یا تیغ آن را تیز نمایید. بدین شکل برای سال­های طولانی می‌توانید از آن استفاده نمایید. اگر لازم است تا تیغ‌تراش را باز کنید می­توانید از یک چاقوی جیبی برای باز کردن پیچ تراش استفاده کنید.

تمیز کردن تراش نیاز به تجربه دارد؛ بنابراین اگر تجربه این کار را ندارید لازم است تا آن را به فردی با­تجربه و ماهر بسپارید. حتماً بعد از تمیزکردن تیغ نیاز است تا آن را با یک پنبه یا دستمال به‌ آرامی خشک کنید تا تیغ‌تراش زنگ نزند.

نوشته های مرتبط

نحوه صحیح استفاده از تراش چگونه است؟

تراش‌ها همان‌طور که می‌دانید ابزاری …

بیشتر بخوانید
مزایای نقاشی با آبرنگ

مزایای نقاشی با آبرنگ چیست؟

عموم مردم از سال‌ها پیش …

بیشتر بخوانید
تمیز کردن تیغ تراش

تمیز کردن تیغ تراش

برای برداشتن هر چیزی بین …

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.