خرید تراش مناسب مداد طراحی

خرید تراش مناسب مداد طراحی

تیز کردن تراش یکی از لذت‌بخش‌ترین کار در دوران کودکی است که تمامی ما آن را تجربه کرده‌ایم. درگذشته تنها یک مدل تراش در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شد. ولی امروزه تراش‌ها در مدل‌های مختلفی موجود است که هر یک از آن‌ها به‌صورت خاصی مدادها را میتراشد. خرید تراش مناسب مداد طراحی Buy a suitable pencil sharpener این امکان را فراهم می‌کند که مدادها با کمترین هدر رفتی تیز شوند. با ما همراه باشید تا بهترین و مناسب‌ترین تراش مداد طراحی را به شما معرفی کنیم.

 

خرید تراش مناسب مداد طراحی

انواع تراش مداد طراحی

تراش معمولی: تراش‌های معمولی مداد طراحی از جمله تراش‌هایی است که تمامی افراد آن را می‌شناسند. تنها تفاوت این تراش‌ها در رنگ و ظاهرشان است.
تراش‌های دوقلو: تراش‌های دوقلو یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین تراش‌ها برای مدادهای طراحی به شمار می‌روند. این تراش دارای دو سوراخ کوچک و بزرگ است که انواع مدادها را پوشش می‌دهد. این تراش‌ها با قیمت مناسبی در فروشگاه‌های لوازم تحریر به فروش می‌رسند.
تراش رومیزی: درگذشته تراش‌های رومیزی یکی از شیک‌ترین مدل‌های تراش بود که تنها افراد خاص و اداره‌جات از آن استفاده می‌کردند. این تراش‌ها می‌توانند اغلب مدادها در ابعاد و اندازه‌های مختلف را بتراشند و به‌خوبی تیز کنند.
تراش برقی: تراش‌های برقی با استفاده از باطری و به‌صورت مکانیکی کار می‌کنند و اغلب در آموزشگاه‌ها و یا افرادی که استفاده زیاد از تراش دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این تراش‌ها می‌تواند مداد پاستیلی و یا مدادهای شمعی را نیز بتراشد.
تراش یونیورسال: تراش‌های یونیورسال یکی از تراش‌های حرفه‌ای برای تراشیدن مدادهای طراحی است که دارای تیغه‌های مختلف برای تراشیدن انواع مدادها هست. از این تراش‌ها اغلب در شرکت‌های طراحی استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: بهترین مارک تراش مداد چه برندی است؟

نکات مهم در خرید تراش

در هنگام خرید تراش مناسب مداد طراحی باید تمامی نکات را مورد توجه قرار دهید. در زیر به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:
همان‌طور که می‌دانید مدادهای طراحی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی موجود است؛ بنابراین تراش‌های مداد طراحی باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که بتوانند انواع مدادها با ضخامت‌های مختلف را پوشش دهند.
از طرفی مدادها در سه سطح مقطع دایره، شش‌ضلعی و مثلثی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تراش‌ها باید بتوانند انواع مدادها با سطوح مختلف را تراش دهند.
درصورتی‌که در موقعیتی نیستید که بتوانید خرده‌های تراش را به‌صورت مرتب دور بریزید. باید از تراش‌های مخزن‌دار استفاده کنید. این تراش‌ها دارای مخازنی با سایزهای مختلف هستند که خرده‌های تراش را در خود جای می‌دهند و از کثیف شده محیط جلوگیری می‌کنند.

 

خرید تراش مناسب مداد طراحی

جنس تیغه تراش

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید تراش مناسب مداد طراحی، توجه به جنس و کیفیت تیغه‌ها هست. معمولاً تیغه‌های تراش از جنس استیل ضدزنگ هستند تا بالاترین کیفیت و دوام را به همراه داشته باشند. درصورتی‌که تیغه‌های تراش تیز و باکیفیت نباشد، به مداد شما آسیب می‌رساند. در مقابل جنس و کیفیت مداد نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل به همان اندازه که به کیفیت تراش اهمیت می‌دهید، باید در هنگام خرید مداد طراحی به جنس آن نیز توجه کنید.

قیمت تراش مناسب مداد طراحی

تراش‌های مداد طراحی هزینه بالایی ندارند و شما می‌توانید نوع معمولی و یا دوقلوی آن را با قیمتی بسیار مناسب از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر سفارش دهید. قیمت تراش‌های طراحی به‌صورت مستقیم با نوع، کیفیت و جنس آن در ارتباط است. در نتیجه در هنگام خرید مداد و سفارش تراش‌ها علاوه بر توجه به قیمت تراش‌ها، باید جنس و کیفیت آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

جمع‌ بندی

در مقاله خرید تراش مناسب مداد طراحی انواع تراش‌ها را به شما معرفی کردیم و برخی از نکات خرید این محصول را نیز عنوان نمودیم. خرید تراش مناسب مدادهای طراحی نیاز به توجه و شناخت دارند. زیرا مدادهای طراحی هزینه بیشتری نسبت به مدادهای معمولی دارند و باید هدررفت کمتری داشته باشند.

نوشته های مرتبط

نحوه صحیح استفاده از تراش چگونه است؟

تراش‌ها همان‌طور که می‌دانید ابزاری …

بیشتر بخوانید
مزایای نقاشی با آبرنگ

مزایای نقاشی با آبرنگ چیست؟

عموم مردم از سال‌ها پیش …

بیشتر بخوانید
تمیز کردن تیغ تراش

تمیز کردن تیغ تراش

برای برداشتن هر چیزی بین …

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.