خرید گواش

برتری گواش نسبت به آبرنگ در چیست؟

برای اثبات برتری گواش نسبت به آبرنگ The superiority of gouache over watercolor باید به نکات زیادی توجه کرد. ممکن است اکثر افراد با این سوال مواجه شوند که فرق بین گواش و آبرنگ چیست؟ مواد سازنده آبرنگ و گواش یکسان است و هر دو با استفاده از آب، رنگدانه های محلول در آب، چسب و… تشکیل شده‌اند. مهم‌ترین موضوع در انواع لوازم‌التحریر این است که تمام مواد دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که به‌راحتی می‌توان آنها را از همدیگر تشخیص داد. یک نوع تفاوت که باعث تشخیص گواش و آبرنگ از همدیگر می‌شود، میزان شفافیت رنگ آنها است. برای درک تفاوت‌های این محصولات ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

برتری گواش نسبت به آبرنگ

 

مشخصات گواش

نقاشی با گواش، یکی از پرکاربردترین روش‌هایی است که نقاشان برای طراحی تابلوها از آن استفاده می‌کنند. در واقع گواش یک نوع رنگ است که با حل شدن رنگ‌دانه‌ها در آب می‌توان با استفاده از آن طرح‌های متنوعی را نقاشی کرد. معمولاً گواش نسبت به آبرنگ دارای رنگ‌های مات است. نقاشی‌هایی که با استفاده از گواش طراحی می‌شوند، رنگ آنها در مدت‌زمان کمتری خشک و ثابت می‌شود و همین مورد باعث برتری گواش نسبت به آبرنگ شده است.
امروزه انواع گواش‌های باکیفیت تولید شده‌اند که حاوی مقدار زیادی از رنگ‌دانه‌های طبیعی هستند. درصورتی‌که میزان رنگ‌دانه‌های طبیعی در گواش بیشتر باشند، شفافیت رنگ‌ها هم در هنگام نقاشی افزایش پیدا می‌کند. اکثر افراد فکر می‌کنند که گواش‌ها ابزاری برای نقاشی‌های کودکان است، اما باید توجه کرد که از گواش بیشتر برای ساخت پوستر و انیمیشن استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید: گواش پنتل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تفاوت گواش و آبرنگ

ممکن است که اکثر افراد با تفاوت‌های آبرنگ و گواش آشنایی نداشته باشند. شکی نیست که برای افراد معمولی شناخت تفاوت‌های آبرنگ و گواش سخت است اما برای یک هنرمند تشخیص تفاوت‌های این محصولات بسیار آسان است. برخی از مواردی که باعث ایجاد تفاوت بین آبرنگ و گواش می‌شود عبارت است از:
غلظت گواش بیشتر از آبرنگ است: باتوجه‌ به اینکه گواش از رنگ‌دانه‌های بیشتری نسبت به آبرنگ تولید شده است، پس غلظت بیشتری دارد.
شفافیت رنگ‌ها: برای این منظور که رنگ‌های آبرنگ شفاف‌تر به نظر برسد، باید آن را با آب مخلوط کرد. در مورد شفافیت رنگ‌های گواش، تمام‌ رنگ‌ها را می‌توان با ترکیب رنگ سفید شفاف‌تر کرد. همین مورد باعث برتری گواش نسبت به آبرنگ شده است.
جذب کاغذ: هنگام استفاده از آبرنگ، تمام مواد جذب کاغذ می‌شوند و در این صورت رنگ‌ها بر روی کاغذ پخش نمی‌شوند. اما رنگ‌های گواش به کاغذ جذب نمی‌شوند و بر روی کاغذ قرار می‌گیرند و سپس خشک می‌شوند. در این صورت ممکن است تا زمانی که رنگ خشک می‌شود رنگ‌ها پخش شوند.
● با استفاده از گواش می‌توان رنگ‌های زیادی را ترکیب کرد و رنگ‌های جذابی را ایجاد نمود. به همین دلیل ترکیب‌پذیری رنگ‌ها در گواش بسیار بیشتر از آبرنگ است.

کاربردهای گواش

معمولاً گواش برای کسانی که به نقاشی علاقه زیادی دارند و در نقاشی هم ماهر هستند، بسیار کاربردی خواهد بود. از گواش هم مانند هر نوع وسیله رنگ‌آمیزی دیگر می‌توان بر روی کاغذهای مختلف استفاده نمود. نقاشانی که به رنگ‌های مات و غیرشفاف در طراحی‌های خود علاقه خاصی دارند، می‌توانند از گواش استفاده کنند. از رنگ‌های گواش، می‌توان در هر جا و بر روی هر نوع کاغذی استفاده کرد، زیرا این نوع رنگ‌ها بسیار باکیفیت و متنوع هستند.
یکی از موارد بسیار مهم که باعث برتری گواش نسبت به آبرنگ شده است، به این موضوع بستگی دارد که با گواش می‌توان انواع طرح‌ها، حتی طرح‌های سه‌بعدی را هم نقاشی کرد. باتوجه‌به مقاومت بالا رنگ‌های گواش بر روی کاغذ و ماندگاری زیاد آنها، امروزه در بین اکثر مردم و هنرمندان بسیار محبوب شده است.

 

خرید گواش

 

وسایل موردنیاز برای نقاشی با گواش

افرادی که می‌خواهند با انواع رنگ‌های گواش طراحی‌های متنوع را انجام دهند، به مواد و وسایل زیادی نیاز دارند که عبارت است از:
رنگ‌های گواش: امروزه برندهای متنوع از گواش تولید شده‌اند که هرکدام دارای کیفیت‌های متنوع هستند. پس یک نوع برند را انتخاب نمایید که غلظت و کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد. ترکیب‌پذیری رنگ‌های گواش بسیار بالا است و انواع رنگ‌های مختلف را می‌توان با همدیگر ترکیب کرد.
قلم‌مو: قلم‌مو مناسب برای طراحی با گواش، همان قلم‌مویی است که برای آبرنگ کاربرد دارد. پالت رنگ: افرادی که با گواش کار می‌کنند، معمولاً انواع رنگ‌ها را با همدیگر ترکیب می‌کنند. برای اینکه قادر باشید رنگ‌ها را به‌راحتی با همدیگر ترکیب کنید، به ظرف‌های مخصوصی به نام پالت نیاز دارید. ظرف‌های پالت بیشتر در رنگ سفید و با خانه‌های متعدد تولید می‌شوند تا برای افراد این امکان را فراهم کنند که انواع رنگ‌ها را با هم مخلوط کنند.
آب و پارچه: برای استفاده از رنگ‌های گواش به مقداری آب و همچنین به یک‌پارچه خشک برای شستشوی قلم‌مو احتیاج دارید.

همچنین بخوانید: تکنیک های نقاشی با آبرنگ

خرید انواع لوازم‌التحریر

امروزه لوازم بسیار زیادی برای طراح و نقاشی تولید و عرضه می‌شوند که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. گواش هم یک نوع لوازم‌تحریر مناسب برای نقاشی است که به دلیل کیفیت و قابلیت‌های فراوانی که دارد، در بین مردم بسیار محبوب شده است. برای خرید گواش، آبرنگ و … می‌توانید به انواع فروشگاه‌ها سایت‌های خرید آنلاین لوازم تحریر مراجعه نمایید و خریدی راحت و آسان را تجربه کنید.
قیمت گواش‌ها باتوجه‌ به اینکه از چه نوع برند و با استفاده از چه نوع موادی تشکیل شده‌اند، با همدیگر متفاوت هستند. قبل از خرید به برند محصول توجه داشته باشید تا یک‌ نوع محصول باکیفیت بسیار بالا خریداری نمایید. امروزه انواع لوازم‌التحریر در زندگی افراد نقش دارند به همین دلیل دسترسی به آنها بسیار آسان شده است.

سخن پایانی

گواش یک نوع لوازم‌التحریر است که برای افراد هنرمند و انواع نقاشان کاربرد بسیار فراوانی دارد. باتوجه‌ به کاربردها، قابلیت‌ها و رنگ‌های متنوعی که گواش‌ها دارند، در بین نقاشان بسیار محبوب شده‌اند. رنگ‌های گواش در کمترین زمان ممکن بر روی کاغذ خشک می‌شوند و همین مورد باعث برتری گواش نسبت به آبرنگ شده است. رنگ‌های گواش معمولاً مات‌تر از رنگ‌های موجود در آبرنگ هستند و برای افرادی که علاقه زیادی به نقاشی با رنگ‌های مات دارند، این محصول بسیار مناسب است.

نوشته های مرتبط

نحوه صحیح استفاده از تراش چگونه است؟

تراش‌ها همان‌طور که می‌دانید ابزاری …

بیشتر بخوانید
مزایای نقاشی با آبرنگ

مزایای نقاشی با آبرنگ چیست؟

عموم مردم از سال‌ها پیش …

بیشتر بخوانید
تمیز کردن تیغ تراش

تمیز کردن تیغ تراش

برای برداشتن هر چیزی بین …

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.